Vid ändhållplats Ritarslingan (SL 604) - 24 maj 2014 (Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 24 maj 2014, 20:57:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer en "miljöbild" från den nordligaste ändhållplatsen för linje 604, Ritarslingan i Arninge industriområde.
Denna tur trafikerades av "långboggi-Scania" Arriva 7670.

Apropå linje 604 har jag den senaste tiden vid två tillfällen observerat två olika boggivagnar med dörrställning 1-1-0. Denna dörrställning är ju normalt sett inte tillåten i Danderyds- och Täbytrafiken. Den ena boggivagnen var Arriva 6845 (Volvo) och den andra tror jag var 6228 (Scania).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.


Ulf Berlin


Bussfanatikern


ichessy

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 24 maj 2014, 20:57:49 PM


Här kommer en "miljöbild" från den nordligaste ändhållplatsen för linje 604, Ritarslingan i Arninge industriområde.
Denna tur trafikerades av "långboggi-Scania" Arriva 7670.

Apropå linje 604 har jag den senaste tiden vid två tillfällen observerat två olika boggivagnar med dörrställning 1-1-0. Denna dörrställning är ju normalt sett inte tillåten i Danderyds- och Täbytrafiken. Den ena boggivagnen var Arriva 6845 (Volvo) och den andra tror jag var 6228 (Scania).

Bussarna var väl landsbygdbussar fast med ekonomi klass inredning  ::)
Software Developer

Fredrik Gelin

Det känns konstigt att se en 604 i Arninge, där har jag reglerat många gånger med 627 när det begav sig... ;)

Karsten

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 maj 2014, 21:07:11 PM
Det känns konstigt att se en 604 i Arninge, där har jag reglerat många gånger med 627 när det begav sig... ;)

F´låt då! :P

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 27 maj 2014, 00:26:31 AM
Arriva 6845 har 2+2+1.

Aha, tack för uppgiften! Det förklarar varför jag sett 6845 i trafik på alla möjliga 600-linjer kring Danderyd och Täby den senaste veckan. Då är den inte specifikt avsedd för Roslagsbaneersättningen utan för den vanliga linjetrafiken i Norrort.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.