Huvudmeny

Äldre Swebus

Startat av Peter Rost, 07 november 2007, 00:33:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

Såg  här  om  morgonen  en  vit  äldre  Swebus  på  nynäsvägen  (822), tror  det  var  3143. Hur  ofta  körs  den  i  linjetrafik?

/Peter

Peter Rost

#1
Jodå, 3143 har  jag  sett  på  "öyn"  vid  flertalet  tillfällen. ;) Tyresö  har  väl  viss  vagnbrist(?) har  sett  både  1747  och  3950  på  Tyresölinjer  under  hösten.

/Peter

Oskar A

Bussmicke fick den på bild förra året när den gick i linjetrafik, även då på linje 822.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Bara att lacka tillbaka..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

Alpusen i Tyresö, var det 0437/ 1879 ?

Fredde

CitatJa det blir väl en hel drös med "Gotlänningar" övertaliga nästa höst, därav 2 gamla Björknäsare som direkt kan sättas in i Sthlms trafiken (rätt dörrställning)

//Lars

Vad kan det vara för individer du tänker på? Några i 55-serien?

/Fredde

Fredde

CitatJa 23 och 24

Dom vill vi inte ha...

/F

Fredde

CitatNi har såna krav tycker jag, fina bussar välhållna på Gotland, det finns f.ö ett gäng liknande men de har överstandard för er, fällbara stolar och ingen dörr där bak.

//Lars

Ja är dom i bra skick så kanske det är en annan sak, har inte kört/åkt med denna modell på andra platser så jag kan inte jämföra.

Men kan man bygga om 7 år gamla bussar kan man nog allt sätta en dörr till även på dessa. Handlar det om många individer?

/Fredde

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 november 2007, 22:59:45 PM
Ni har såna krav tycker jag, fina bussar välhållna på Gotland, det finns f.ö ett gäng liknande men de har överstandard för er, fällbara stolar och ingen dörr där bak.

//Lars

Typ denna med systrar?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Vem vet, det lär få bli en resa..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Nybildade  Gotlandsbuss  AB  tar  över  busstrafiken  på  ön  i  augusti  2008. Hur  många  vagnar  finns  hos  Swebus  Gotland?

/Peter


Nicklas Vasa

25 + reserver gissar jag.