Åter i SL-utförande efter Karlstad: Nobina 6856

Startat av Mikael T Nilsson, 25 juli 2013, 20:25:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Nobina 6856 är, som tidigare nämnts på Bussnack, tillbaka i SL-land efter att ha varit stationerad i Karlstad. Dock är bussen nu stationerad i Kallhäll. Idag trafikerade bussen bl a linje 559 i Kungsängen.

Notera att bussen inte har exakt samma SL-utförande som tidigare. Varken bakstammen eller området kring skyltskåpet i fronten har inte försetts med vit maskering.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Vitt runt bakrutan verkar vara historia sedan två-tre år sedan. Vit dekal runt skylten på en hel vindruta var ju bara ett försök som avslutandes för mer än tre år sedan.

DEB

Citat från: Ersa skrivet 25 juli 2013, 23:46:42 PM
Vitt runt bakrutan verkar vara historia sedan två-tre år sedan. Vit dekal runt skylten på en hel vindruta var ju bara ett försök som avslutandes för mer än tre år sedan.

SL:s nya designprogram trädde i kraft i början på 2009, så sedan dess är det slutmålat med vita skyltskåp och bakrutor.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikael T Nilsson

Tack! Det förklarar saken. Ibland verkar dock undantag göras. Se t ex Nobina 5531 i Norrtälje som har vit maskering kring akterrutan efter rekond 2011.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 27 juli 2013, 08:28:15 AM
Tack! Det förklarar saken. Ibland verkar dock undantag göras. Se t ex Nobina 5531 i Norrtälje som har vit maskering kring akterrutan efter rekond 2011.

Undantag/misstag kommer alltid att ske. Som t.ex den blå Vaxholmsbussen som av misstag fick vitt runt bakrutan. Annars är det bara att titta på 5512-5548 i Norrtälje TO som alla blev helröda bak vid lackeringen våren 2011.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 27 juli 2013, 12:20:50 PM
Undantag/misstag kommer alltid att ske. Som t.ex den blå Vaxholmsbussen som av misstag fick vitt runt bakrutan. Annars är det bara att titta på 5512-5548 i Norrtälje TO som alla blev helröda bak vid lackeringen våren 2011.

Ja, undantag/misstag sker alltid. Den blå Vaxholmsbussen som fick vitt runt bakrutan är Keolis 6617, numera Arriva.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.