Huvudmeny

Veolia 4931

Startat av Jacob med C, 24 oktober 2007, 00:58:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Trevligt!
Dock, gör sig den nya 30-skolskylten sig inte bra på bussen. Ser inte snyggt ut.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Tycker även att typsnittet på linjenumret känns som om det är lite i klenaste laget, men det kan ju vara en synvilla kanske? Trevliga bilder var det i alla fall.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Siffororna är för stora/skyltskåpet för litet.
Jämför med dessa bilder.





//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Möjligt, om inte nu själva skylten inte sitter fast ordentligt. Tycker det ser ut att vara en aning åt det hållet på bilden av 504:an och jag har för mig även vid något annat tillfälle att skylten invändigt satt lite på sniskan i just 4931.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Signvard

Det går ju i.o.f.s. att byta styrprogram i destskylten så att fenomenet med den nedsänkta linjnummersiffran försvinner. Kanske också sänka skyltskåpet lite så att översta raden av prickar syns.
SL-s typsnitt är inte så vackert i resten av landet, där man är van att kunna få med mer textmassa i skylten med smalare typsnitt (då ryms det fler bokstäver på den tämligen begränsade ytan som en skyltmatris på 16x112 prickar ändå ger)

/Sign