Äldst och nyast på linje 610

Startat av Mikael T Nilsson, 06 april 2010, 19:01:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer två bilder på linje 610, med en av Busslink Täbys äldsta ledbussar...

4283 är den enda i 42xx-serien med svarta inv.nr.-siffror och har enligt mina anteckningar ett förflutet i Ösmo/Nynäshamn.



... och en av de nyaste (etanolbussarna i serien 3641-3685 till Täby).

Den äldsta ledbuss-serien i trafik i Täby är nu 4271-4286. Några har eventuellt hunnit tas ur trafik i samband med vårens etanolbussleverans till Täby.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andreas

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 06 april 2010, 19:01:13 PM


Här kommer två bilder på linje 610, med en av Busslink Täbys äldsta ledbussar...

4283 är den enda i 42xx-serien med svarta inv.nr.-siffror och har enligt mina anteckningar ett förflutet i Ösmo/Nynäshamn.



... och en av de nyaste (etanolbussarna i serien 3641-3685 till Täby).

Den äldsta ledbuss-serien i trafik i Täby är nu 4271-4286. Några har eventuellt hunnit tas ur trafik i samband med vårens etanolbussleverans till Täby.

Ok. Kan då iaf svara på att både den äldsta, 4271, och den nyaste, 4286, i denna serie rullar på som vanligt. Fick bild på dem båda vid Danderyds Sjukhus idag under eftermiddagsrusningen. Som en bonus rullade båda nämnda bussarna på linje 610.  :P Fler av bussarna i bl.a. denna serie kom också med på minneskortet. Jag håller på o sorterar för fulla muggar nu, så snart går det nog att kunna beskåda bilderna. Snygga bilder förresten! ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Andreas skrivet 06 april 2010, 19:19:56 PM
Ok. Kan då iaf svara på att både den äldsta, 4271, och den nyaste, 4286, i denna serie rullar på som vanligt. Fick bild på dem båda vid Danderyds Sjukhus idag under eftermiddagsrusningen. Som en bonus rullade båda nämnda bussarna på linje 610.  :P Fler av bussarna i bl.a. denna serie kom också med på minneskortet. Jag håller på o sorterar för fulla muggar nu, så snart går det nog att kunna beskåda bilderna. Snygga bilder förresten! ;)

Hej,

Kul att du uppskattade bilderna. Intressant att både första och sista vagnen fortfarande rullar i trafik. Misstänker att de första bussarna som Täbys nya etanolbussar ersatte var 3321, 3322, 3325 samt några vagnar i 540x-serien. Ska bli kul att se dina bilder från Danderyd.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 06 april 2010, 19:33:26 PM
Misstänker att de första bussarna som Täbys nya etanolbussar ersatte var 3321, 3322, 3325 samt några vagnar i 540x-serien. Ska bli kul att se dina bilder från Danderyd.
Ja, så är det i stort sett, 33xx-bussarna och 4913 var det första som försvann eftersom det var hyrbussar.
42xx-vagnarna kommer troligen att rulla fram till sommartidtabellen då det lackas om en hel del bussar nu under våren vilket gör att de behövs ett tag till.
//Fredrik

Andreas

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 07 april 2010, 13:12:22 PM
Ja, så är det i stort sett, 33xx-bussarna och 4913 var det första som försvann eftersom det var hyrbussar.
42xx-vagnarna kommer troligen att rulla fram till sommartidtabellen då det lackas om en hel del bussar nu under våren vilket gör att de behövs ett tag till.
//Fredrik

Trevligt att höra. :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 07 april 2010, 13:12:22 PM
Ja, så är det i stort sett, 33xx-bussarna och 4913 var det första som försvann eftersom det var hyrbussar.
42xx-vagnarna kommer troligen att rulla fram till sommartidtabellen då det lackas om en hel del bussar nu under våren vilket gör att de behövs ett tag till.
//Fredrik

Intressant! Tack för uppgifterna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.