Åter till fjällen!

Startat av Marc, 21 december 2009, 17:52:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Snön faller i de flesta delarna av landet och sakta så börjar även skidanläggningarna öppna sina portar för säsongen.
Det betyder dags att dra till fjälls!


På vägen upp som vanligt ett stopp i Rättvik, samtidigt som solen går ner över Siljan. Betydligt mer snö i södra och östra Stockholm!


I Sälens By blir det samtrafik och resandeutbyte med Interbus 494 på väg från Köpenhamn till Idre/Funäs/Ramundberget. Själv fortsätter jag upp i Sälenfjällen denna kväll.


Söndag morgon och uppstart i ett kallt Stöten (-18). Till och med Neoplanen startade! ;)


I Varglyan står det detta år lite "nya" bussar, Nobina 6350, samt 6349 som jag mötte ett otal gånger på vägen.

Färden gick sedan tom över till Norge och Trysil!


Skibussen/Trysilekspressen från Oslo ankommer Trysil Sentrum.


Inte så lätt att hitta rätt bland alla anläggningar här uppe för passagerarna.


Morgonstämning?


11-avgången till Oslo körs med en förstärkning till Gardermoen lufthavn.


Till sist var det dags att starta kvällsbussen till Stockholm, i Tandådalen sker här omlastning till Göteborg och Köpenhamn.

Carl Eric

Citat från: Marc skrivet 21 december 2009, 17:52:43 PM
Snön faller i de flesta delarna av landet och sakta så börjar även skidanläggningarna öppna sina portar för säsongen.
Det betyder dags att dra till fjälls!


På vägen upp som vanligt ett stopp i Rättvik, samtidigt som solen går ner över Siljan. Betydligt mer snö i södra och östra Stockholm!


Det är faktiskt inget trevligt ställe att stanna på och äta, tur att ni inte behöver bo där...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

Citat från: Marc skrivet 21 december 2009, 17:52:43 PM


Söndag morgon och uppstart i ett kallt Stöten (-18). Till och med Neoplanen startade! ;)

en gång när jag var där så var det -30 på dagen :O det kan man kalla kalt

Marc

Citat från: calken skrivet 21 december 2009, 17:58:15 PM
Det är faktiskt inget trevligt ställe att stanna på och äta, tur att ni inte behöver bo där...

Nåja, jag tycker det är helt ok med trevlig personal!
I området finns heller inga större alternativ som passar när vi kommer med 150-200 pers som skall äta på 45min!

Danne B.

Citat från: calken skrivet 21 december 2009, 17:58:15 PM
Det är faktiskt inget trevligt ställe att stanna på och äta, tur att ni inte behöver bo där...

Vad är det du inte gillar med det stället?

//Danne

Carl Eric

Citat från: Danne B. skrivet 21 december 2009, 19:10:07 PM
Vad är det du inte gillar med det stället?

//Danne

Bara allmänt sunkigt och lång kö...

Men Marc har rätt i det han säger...

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Niclas Rosenius



   Härliga bilder från fjällvärlden som vanligt när du är i farten, Marc.

   //Niclas

Peter Erret