Huvudmeny

Veolia 4966

Startat av Bussmicke, 24 maj 2009, 19:30:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robban

Vad jag vet så har man aldrig fått stripa bussar på fronten utan där ska man alltid kunna se att det är en buss i SL trafiken, här står det Nacka Kommun!!!
Det samma gäller våra tunnelbanevagnar som när dom är reklammålade över huvud taget inte får dölja nåt alls, det ska stå SL i fronten och den ska vara blå.
Det här kanske är en buss som inte ingår i något anbudsområde...eller?

/R
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Nico


Stämmer, denna vagn rullar inte i SL-trafik.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Den kommer från i morgon rulla för det den är uppstripad för, innan dessa var den ledig och kunde således utnyttjas för denna lilla ersättningstrafik vilket sammanföll smidigt alldeles inan EU-valet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Nico skrivet 24 maj 2009, 20:33:39 PM
Stämmer, denna vagn rullar inte i SL-trafik.

Men den är SL-röd "till vardags", och Stockholmsbaserad?
Ingår den i någon liten Veoliadepå som enbart har hand om ersättningstrafik?

Nico


Jo, den ingår som jag fattat det i något slags slaskpool med vagnar som Veolia inte riktigt verkar veta vad de ska göra av. Till största delen består den väl fortfarande av överblivna Råstavagnar. Istället kör de lite småuppdrag av denna typ och liknande, typ förstärker vissa av uddauppdragen för FAC. Det enda som är lite konstigt är att 4966 ändå är en relativt ny och skaplig vagn som borde kunna användas i annan och bättre trafik medan resten av vagnarna i denna pool mest verkar bestå av diverse skräp som befinner sig nära skrotgränsen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Sundås

Finns det någon förteckning över vilka vagnar som finns i Veolias ersättningspool?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jonas Gustafsson

Citat från: Nico skrivet 25 maj 2009, 04:42:35 AM
Jo, den ingår som jag fattat det i något slags slaskpool med vagnar som Veolia inte riktigt verkar veta vad de ska göra av. Till största delen består den väl fortfarande av överblivna Råstavagnar. Istället kör de lite småuppdrag av denna typ och liknande, typ förstärker vissa av uddauppdragen för FAC. Det enda som är lite konstigt är att 4966 ändå är en relativt ny och skaplig vagn som borde kunna användas i annan och bättre trafik medan resten av vagnarna i denna pool mest verkar bestå av diverse skräp som befinner sig nära skrotgränsen.

Syskonen till 4966 rullar ju i Partille numera - varför ratades 4966?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.