Älska när inget annat hjälper...

Startat av Bussmicke, 20 juli 2007, 23:26:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Äntligen fick jag bättre bild på bussen, i alla fall fram..
Vad är det för kaross?



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

#1
Men vad är detta? Bussen är i alla fall från 1967 enligt bilregistret. Den saknas däremot i Svensk Busshistoria. Det är ingen Säffle?

På bussen står en hemsideadress. Jag provade att gå in där och hamnade på en sorts porrsida. Så vad används den här bussen till? Rullande bordell? :o
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Greger Larsson

#2
Citat från: Bussmicke skrivet 20 juli 2007, 23:26:03 PM
Äntligen fick jag bättre bild på bussen, i alla fall fram..
Vad är det för kaross?

Karlaholm.

/GL


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Karlaholm flyttade 1968 från Laholm till Markaryd och bytte därvid namn till Skandia Karosserier. Företaget finns kvar än i dag men numera under namnet Helmark Carosseri AB.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Joachim Wansölin

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juli 2007, 00:35:13 AM
Men vad är detta? Bussen är i alla fall från 1967 enligt bilregistret. Den saknas däremot i Svensk Busshistoria. Det är ingen Säffle?

På bussen står en hemsideadress. Jag provade att gå in där och hamnade på en sorts porrsida. Så vad används den här bussen till? Rullande bordell? :o

Letar man lite kan man hitta att grynet.nu fram till 2004 nån gång fungerade som ett reseforum av nåt slag. Sedan lades väl sidan ner och domänen köptes upp av reklam- och porr-företag. Hyfsat vanligt med övergivna domännamn. Så sidans innehåll idag har antagligen inget att göra med bussen.

Bussmicke

Var det jag också misstänkte men man funderar ändå när man ser texten i frontrutan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.