Ny Ayats Bravo1 dubbeldäckare till OpenTopTours i Stockholm [Bilder]

Startat av Ulf Rådeström, 13 oktober 2008, 17:15:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej!
Fick tips lite varstans ifrån att bussen var ute i trafik - och hittade den vid Strömkajen i Stockholm.
bussen är byggd på VDL DAF SBR4000-chassi och karossen är Ayats Bravo 1.
Öppningsbart tak och fönster man skjuter nedåt som i en gammal tågvagn.








Niclas Rosenius



  Kul att se den innuti, blir en kärra att jaga när man besöker huvudstaden nästa gång.

  //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2008, 18:38:50 PM
Trevligt, snabb var han med publiceringen också...  ;)

Gäller ju o hinna före innan du kommer från jobbet  ;D

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2008, 18:38:50 PM
Trevligt, snabb var han med publiceringen också...  ;)

   Det var bara för att du var så slö att lägga ut bilderna som han hann före dig  ;) sånna här bilder kan man inte ligga o hålla på.

   //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan Hansson

Denna buss var med på tv igår i tv4s Idol då idolerna tog en tur med den.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ante

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 13 oktober 2008, 17:15:00 PM
Hej!
Fick tips lite varstans ifrån att bussen var ute i trafik - och hittade den vid Strömkajen i Stockholm.
bussen är byggd på VDL DAF SBR4000-chassi och karossen är Ayats Bravo 1.
Öppningsbart tak och fönster man skjuter nedåt som i en gammal tågvagn.



Av vilken anledning sitter det stoppknapp(ar) i bussen?

Nupski

Citat från: Ante skrivet 26 oktober 2008, 11:45:40 AM
Av vilken anledning sitter det stoppknapp(ar) i bussen?

Som namner antyder. Du köper en biljett som gäller i 24 timmar sen är det bara att kliva in och ut hur mycket du vill, därför är det nog bra med stoppknappar.

En lustig fråga är behöver man inte linjetillstånd för sånt?

Ante

Citat från: Tomas skrivet 26 oktober 2008, 23:20:49 PM
Som namner antyder. Du köper en biljett som gäller i 24 timmar sen är det bara att kliva in och ut hur mycket du vill, därför är det nog bra med stoppknappar.

En lustig fråga är behöver man inte linjetillstånd för sånt?

Men bussen stannar ju ändå på alla hållplatser oavsett stoppsignal eller ej :)

Patrik

Citat från: Ante skrivet 27 oktober 2008, 15:00:43 PM
Men bussen stannar ju ändå på alla hållplatser oavsett stoppsignal eller ej :)

Den kanske lånas in till linje 565 där man kör med turistbussar utan stoppknappar vilket inte är så himla kul  ;)

Leif D

Citat från: Patrik skrivet 27 oktober 2008, 15:03:57 PM
Den kanske lånas in till linje 565 där man kör med turistbussar utan stoppknappar vilket inte är så himla kul  ;)

Stannarsignal är väl en så pass billigt tillbehör, som dessutom gör bussen linjeanvändbar, så de skulle va standard på ALLA bussar.
;-)

Patrik

Citat från: Leif D skrivet 27 oktober 2008, 18:02:27 PM
Stannarsignal är väl en så pass billigt tillbehör, som dessutom gör bussen linjeanvändbar, så de skulle va standard på ALLA bussar.

Jag håller med till 100%!

Henasa

I Sverige har vi väl krav på stoppknappar för att få bussen reggad på rätt sätt för linjetrafik. Men som sagt... jag är skitbra på att ha fel...

/Henrik