ägarbyte 2007-06-21

Startat av Fredrik Mattsson, 26 juni 2007, 14:43:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

till Svenska Neoplan AB/Hägersten



likaså 343-347 & 350, 580-581


Niklas Bygdestam

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 26 juni 2007, 14:43:34 PM
till Svenska Neoplan AB/Hägersten



likaså 343-347 & 350, 580-581




Oj då! Så nu är det slut med trafik med dessa bussar. Är det någon som vet vilket öde som väntar dessa bussar nu? Rykten har funnits här i Buss Snack om att de skulle skrotas. Men jag tycker att de verkar vara i så pass bra skick att de kunde säljas. Kanske att de hamnar i t ex Kazakstan?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 26 juni 2007, 14:48:08 PM

Oj då! Så nu är det slut med trafik med dessa bussar. Är det någon som vet vilket öde som väntar dessa bussar nu? Rykten har funnits här i Buss Snack om att de skulle skrotas. Men jag tycker att de verkar vara i så pass bra skick att de kunde säljas. Kanske att de hamnar i t ex Kazakstan?

Så bra är situationen inte på begagnat-marknaden att det står kunder i kö och väntar. Svenska Neoplan kommer väl nu att bjuda ut bussarna till försäljning och så får man se vad som händer: om någon från något utland köper dem eller de säljs till en skrothandlare. Den som betalar bäst får dem. Om någon överhuvudtaget vill betala bäst.
Svaret är alltså att i dag torde inte någon veta.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Janne Rickman

350 står fortfarande på Gamla Uppsala Buss, övriga på Neoplan.

/Janne

Kvarne

Tråkigt att de har rullat klart. Jag kan dock berätta vilken väg de kommer ta till Östländerna;

Samtliga Volvo-bussar(men troligen även Scaniorna) skall till Busmarket AB. De är reggade på Svenska Neoplan, ja. Men de kommer "studdsa" till Busmarket direkt från Uppsala.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Citat från: jocke skrivet 27 juni 2007, 12:33:50 PM
Sorgligt


Jo visst känns det lite sorgligt. Speciellt för oss från Uppsala som har minnen från dessa bussar och inser att det är slut nu. Men det har varit väntat länge. Bussarna har faktiskt gått på övertid
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.