Veolia 4897 (SL-röd) i Malmö

Startat av Sundås, 06 maj 2008, 17:41:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

När jag stod och fotade vid Värnhem kom den här bussen, som har diskuterats tidigare här på forumet.





Bussen gick på linje 33 just då, men hade även ett papper med linjenummer 2 i rutan.

// Sundås
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Underbart, med Vikariebussdekaler och allt..  ;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Med tanke på att SL-bussarna skulle rulla ett tag i Malmö så tycker man att dom kunde programmera skylten istället för papperslappar....
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Måste bara åka dit, Om man nu lyckas hitta billig biljett hos dyra SJ..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Henrik N

Citat från: Bussmicke skrivet 06 maj 2008, 18:47:04 PM
Måste bara åka dit, Om man nu lyckas hitta billig biljett hos dyra SJ..
Sterling flyger dit också för ca 550 kr tur och retur, http://www.sterling.dk/sv/low_cost_calendar

Rickardo

Citat från: Walter skrivet 06 maj 2008, 17:57:33 PM
Med tanke på att SL-bussarna skulle rulla ett tag i Malmö så tycker man att dom kunde programmera skylten istället för papperslappar....

Trevligt! Har Ture pensionerats?  :D Denna buss har undkommit min kamera.
Har sett den skyltad linje 2 o 32 för några veckor sedan.
Tycker Arrivas blädderblock med alla linjer som reserv är ett smart lösning om skylten skulle strula.
/Rickardo

Bussmicke

Och här på linje 33. Skulle de inte gå på linje 8 eller går de på alla linjer numer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickardo

Citat från: Bussmicke skrivet 07 maj 2008, 00:01:42 AM
Och här på linje 33. Skulle de inte gå på linje 8 eller går de på alla linjer numer?

Nej har aldrig sett den på linje 8.
/Rickardo

Sundås

Citat från: Rickardo skrivet 07 maj 2008, 00:19:05 AM
Nej har aldrig sett den på linje 8.
/Rickardo

De allra flesta avgångarna på 8an är väl dessutom med ledbuss?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Har läst nånstans om nån utökning och försenade nyleveranseri Malmö.
Vad var det då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickardo

Resandet har ökat med 11-12% sedan förra året vilket gjort att det är trångt på vissa linjer. Det var ett klokt beslut av Skånetrafiken att Arriva köpte in ledbussar istället för normalbussar vid sista leveransen. Enligt vad jag har hört så ska det köpas in flera bussar till Veolia till att utöka trafiken på vissa linjer under framförallt rusningstid. Om det är sant eller inte kan jag inte bekräfta...
1an ska vara ett exempel på linje som ökat väldigt mycket.

/Rickardo