Huvudmeny

Arriva 6704

Startat av Fredrik Gelin, 12 september 2021, 10:22:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

En Hallänning som flyttat till Stockholm för drygt ett år sedan, men som jag såg först i torsdags.
Bilden är tagen på Odengatan ungefär vid Dalagatan.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Synd man flyttade dem eller några till Råsta, blir jobbigt att hitta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Råsta och Lunda är ju ett stort område visserligen,  men mer lättillgängligt än Ekerö iaf.
I mitt fall var det ren tur att bussen och jag råkade vara på samma plats vid samma tid.
Hade inte Nobina en ledbuss av samma modell för några år sedan?
Annars är ju inte låggolvsvarianten på Citywide så vanlig i Stockholmstrafiken.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Hade de varit i enbart Lunda hade det för det mesta räckt med att åka till Spånga.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

david96

Enligt mina källor såg jag att alla bussarna i Arriva 6700 serien (6700-6705) flyttades till Råsta från Lunda någon gång i somras.
Senast jag såg den här bussen som trafikerades i Lunda var det i början av april i år.

Bussmicke

Trist, var trevlit att se dem i Alvik och Spånga.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Ja, Råsta känns som en av de jobbigaste områdena i hela landet att jaga bussar i. Enklast är nästan att stå utanför garaget och fota, men man kan få lite sura blickar på sig då...

Bussmicke

Och Ej i trafik. Kalhäll är också lite halvjobbigt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Såg just 6704 häromdagen på 505 och blev lite överraskad då bussen var nästan så den såg nylackerad ut, men den bakre reg.skylten var nästan renskrubbad och vit.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman