Uppdatering av forumet!

Startat av Björn Ax, 07 januari 2012, 18:59:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Nu ska tapatalk fungera igen iaf. :)

Carl Eric

Citat från: bussgrabben skrivet 08 januari 2012, 19:38:54 PM
Det är fortfarande inte den jag pratar om. Jag pratar om länkfärgerna.

Det var det jag också pratade om! :) På det gamla temat så var länken blå tills du klickade på den, då blev den grå. Det berodde på historiken i din webbläsare. Om du skulle ha gått in på forumet via en annan webbläsare skulle länken ha varit blå i den webbläsaren. Visst är det så du menar? :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

riiga

Citat från: Carl Eric skrivet 08 januari 2012, 21:54:04 PM
Det var det jag också pratade om! :) På det gamla temat så var länken blå tills du klickade på den, då blev den grå. Det berodde på historiken i din webbläsare. Om du skulle ha gått in på forumet via en annan webbläsare skulle länken ha varit blå i den webbläsaren. Visst är det så du menar? :)
Precis, det gjorde det mycket enklare att se vilka trådar man läst, även efter att man valt "Markera som läst". Det vore trevligt om det kunde ordnas i det nya temat eller om det kanske finns möjlighet att lägga in det gamla. Vill gärna också ha trådskapare i en separat kolumn. Blir lite plottrigt när det står under titeln istället  :'(

bussgrabben

Citat från: Carl Eric skrivet 08 januari 2012, 21:54:04 PM
Det var det jag också pratade om! :) På det gamla temat så var länken blå tills du klickade på den, då blev den grå. Det berodde på historiken i din webbläsare. Om du skulle ha gått in på forumet via en annan webbläsare skulle länken ha varit blå i den webbläsaren. Visst är det så du menar? :)


Visst är det så. Visst funkar det med "nytt-skylten", men det är ju inte alla ämnen jag vill fortsätta läsa och med en annan färg på de ämnen man en gång öppnat blir det lättare att hålla reda på detta.

jocke

Citat från: bussgrabben skrivet 08 januari 2012, 22:47:45 PM
Visst är det så. Visst funkar det med "nytt-skylten", men det är ju inte alla ämnen jag vill fortsätta läsa och med en annan färg på de ämnen man en gång öppnat blir det lättare att hålla reda på detta.

Får hålla med här.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

the0fiskis

blev lite fundersam först för ja är med på ett forum som har liknade tema(om inte samma)  ;D
men ja tycker det verkar bra en liten sak ja såg nu är (Hej the0fiskis
Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök.
Visa nya svar på dina inlägg.
09 januari 2012, 00:30:55 AM)
det fetmakerade är det som aveses
går det inte ändra till 24h "klocka" bara en liten störande detailj
hoppas ja inte hittar mer  :-X

Jacob

Citat från: the0fiskis skrivet 09 januari 2012, 00:33:14 AM
blev lite fundersam först för ja är med på ett forum som har liknade tema(om inte samma)  ;D
men ja tycker det verkar bra en liten sak ja såg nu är (Hej the0fiskis
Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök.
Visa nya svar på dina inlägg.
09 januari 2012, 00:30:55 AM)
det fetmakerade är det som aveses
går det inte ändra till 24h "klocka" bara en liten störande detailj
hoppas ja inte hittar mer  :-X

Profil -> Ändra i profil -> Utseende- och layoutinställningar -> tidsformat.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

yngrot

Nu har jag testat forumet även på min mini pc lika illa där bilder är inte i full format längre ca 40% av rutan fyller bilder och hålla på scrolla upp och ner i alla inlägg blir väldigt störande.. Detta forum är ju till för att se mycket bilder på och som det är nu blir det inte bra alls..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nico

Vad är det för bildstorlek vi pratar om? Kollade rent allmänt, både från min vanliga lap och från en annan burk, och i både gamla såväl som nya trådar så har i alla fall jag inte några problem med att se bilder och behöver inte heller scrolla. Kör då med en skärmupplösning på 1600 x 900. Har då kikat på bilder i storlek upp till 1000 x 667 utan att hitta något som särskiljer sig, men å andra sidan hittade jag inte större bilder än så trots att jag letade ett tag. 

Har även provat med både IE9 och FF9.0 och får alltså inte upp samma fenomen. Du verkar även vara ensam i övrigt så antingen verkar du ha fått något knas med din upplösning eller att forumlayoten ställer till något för dig. Så här i början så ska det väl dock vara ett defaultläge som gäller för samtliga så då blir det lite konstigt om det enbart är du som har problem med bilder.

Är det någon mer som måste hålla på och scrolla bilder eller har något annat som knasar med bildvisningen?

// Nico
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

yngrot

Jag har även kikat på jobbets data idag och där ser bilder ut ungefär som det gjorde i det gamla utförandet. På min data har jag inte ändrat något  men får väl kolla lite inställningar när jag kommer hem underligt dock att problemen börja när forumet fick ny utsendet.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Hasse L

Jag har fått en mycket bredare marginal till vänster om bilderna och måste skrolla rejält i sidled, ser bara drygt halva bilden i taget. Krångligt med skrollisten under tionde bilden om man vill titta på de översta! Ingen skillnad i höjdled dock.
Lägger strax ut en egen bild, blir det lika tokigt kommer jag att vänta med att medverka igen till en bättring sker.

/H.

Staffan Sävenfjord

Tills dess problemet lyckats lokaliseras och åtgärdas kan man göra så att man högerklickar på bilden och sedan klickar på Visa bild. Då ser man bilden i ett format som är anpassat till skärmen.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Björn Ax

Ni som har problem med bilderna är det i alla trådar eller bara i vissa?

Vilken upplösning kör ni med?

yngrot

har problem med alla trådar .. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Ax

Citat från: yngrot skrivet 09 januari 2012, 14:24:25 PM
har problem med alla trådar .. 

hur ser det ut nu? Något bättre?