Vagnförteckning [uppdatering] för Keolis Dalarna

Startat av Peter Öden, 17 december 2020, 11:36:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Keolis Dalarna ska få tre bussar från Göteborg, 2866 har redan kommit. Återkommer vilka de övriga två är.

Mvh Peter Ö




Adminåtgärd: Rubrik förtydligad med hänvisning till regel # 15.


Bussfanatikern

Bussarna 2863-2866 är ju avsedda för tåg- och spårvagnsersättning hos Västtrafik så varför flyttas dessa?

PauPut

#3
Keolis blev ju av med nämnda kontrakt, är ju Connect Bus som kör detta nu.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Bussmicke

Finns inte 2867 också?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussfanatikern

Jo 2867:an finns och troligen så har den och även 2865:an hamnat i Dalarna ihop med tidigare nämnda 2866:an.

pn81

2865 står i garaget i Falun och väntar på lackering m. m. Det ska även ha kommit ytterligare en till Falun men den har jag inte sett så jag vet inte vilken av dem det är. Enligt vad jag har hört så ska två av dem vara stationerade i Falun och en i Borlänge.

pn81

Nu är 2865 och 2866 lackerade och den förstnämnda har också fått biljettmaskin och komradio monterat. Jag vet inte hur det är med 2867.

2865 och 2866 kommer att vara stationerade i Falun och 2867 i Borlänge. Bussarna kommer sannolikt att trafiksättas i Januari.