Inte kul runt Örebro...

Startat av Wetjo, 09 juli 2013, 14:45:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

På E18 har en lastbil med pilsner "kraschat" och vägen är fylld med ölburkar från Grängesberg.
På E20 I höjd med Finnerödja/Laxå gick en lastbil in i vajerräcket i går kväll. Den hade last från Zinkgruvan (=miljöfarligt).
Bägge vägarna sägs det vara begränsad framkomlighet på fram till kvällen...

Notiser finns på nätet i NA, DT samt i kvällstidningarna

Staffan Sävenfjord

Citat från: Wetjo skrivet 09 juli 2013, 14:45:50 PM
På E18 har en lastbil med pilsner "kraschat" och vägen är fylld med ölburkar från Grängesberg.
På E20 I höjd med Finnerödja/Laxå gick en lastbil in i vajerräcket i går kväll. Den hade last från Zinkgruvan (=miljöfarligt).
Bägge vägarna sägs det vara begränsad framkomlighet på fram till kvällen...

Notiser finns på nätet i NA, DT samt i kvällstidningarna

Jag körde E20 vid Finnerödja i dag och all trafik dirigerades av polisen om till ett körfält. Jag övervägde att köra via Gårdsjö men gjorde lyckligtvis inte det eftersom det tagit längre tid. Jag fick vänta i drygt fem minuter i en stillastående kö, sedan löpte det på rätt bra. Blev högst 10 minuter försenad så man överdrev nog problemet lite grann. Eller är folk så tidskänsliga?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Anders Noren

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 juli 2013, 20:41:02 PM
Jag körde E20 vid Finnerödja i dag och all trafik dirigerades av polisen om till ett körfält. Jag övervägde att köra via Gårdsjö men gjorde lyckligtvis inte det eftersom det tagit längre tid. Jag fick vänta i drygt fem minuter i en stillastående kö, sedan löpte det på rätt bra. Blev högst 10 minuter försenad så man överdrev nog problemet lite grann. Eller är folk så tidskänsliga?

Staffan, du har väl bott tillräckligt länge utanför Stockholm och Göteborg för att veta att 10 minuters försening är FULLSTÄNDIGT KAOS!!!!!? ;D

Som jag brukar säga: definitionen av "trafikkaos" i en småstad är "att inte hinna iväg på grönt ljus förrän vid andra signalväxlingen". Som småstad i det här fallet betraktas alla tätorter med färre än 500 000 invånare.