00xx boggibuss på 433C idag?

Startat av Carl Eric, 24 maj 2010, 16:34:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag när jag åkte med 428 på sträckan Nacka tfp - Höjdhagen så såg jag en sak som gjorde mig lite förvånad:

Strax innan Insjön så körde vi ikapp en 00xx-boggibuss, men tyvärr så var vi förlångt ifrån för att jag skulle kunna se vilket nummer den hade, men det såg faktiskt ut som 433C.

Och sedan så började jag fundera på vad det faktiskt var, för det stog defintivit inte "Ej i Trafik", och 420 går inte så tidigit på eftermiddagen. Och det faktum att jag inte såg den vid Nacka tpf stödjer också det!


Men vad säger ni? Såg jag bara jättefel eller kan det vara som jag säger?

Tack på förhand!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

JAB

Det borde väl vara en reservbuss, det finns nog en eller två 00xx boggievagnar med cykelhållare.

virtual1

Stämmer säkert, fångade en 00XX-boggi på CT för en vecka sen ungefär, då dock oskyltad...

Fredde

Den bussen som sågs var reservbussen på linjen, 0069, som har plats för 5 cyklar. /Fredde


homer

Citat från: Fredde_J skrivet 24 maj 2010, 18:47:57 PM
Den bussen som sågs var reservbussen på linjen, 0069, som har plats för 5 cyklar. /Fredde



på vilket sätt har den plats för 5 cyklar?

ska man ha dem på barnvagnsplatsen?`i så fall var de ju onödigt att ta hit 6029 från början om man ändå kan köra 5 bussar i en vanlig boggie

Fredde

Citat från: homer skrivet 24 maj 2010, 20:00:01 PM
på vilket sätt har den plats för 5 cyklar?

ska man ha dem på barnvagnsplatsen?`i så fall var de ju onödigt att ta hit 6029 från början om man ändå kan köra 5 bussar i en vanlig boggie

Två bak utanpå och 3 på barnvagnsplatsen som är ombyggd.

Skulle 0069 gå som permanent cykelbuss skulle man behöva bygga om ännu en som reserv, med förlorade sittplatser som följd. Sen får du ju inte med hur mycket bagage som hellst i en lågentréboggi om du ska ha 5 cyklar också. Därav är tanken med 6029 bra. /Fredde


Camilla

Jag såg att 6029 stog på en ramp på börknäs idag med texten SL cykelbuss så den kanske fick den texen idag så det kanske därför en 00xx buss gick på linje 433C idag.

Fredde

Citat från: Camilla skrivet 25 maj 2010, 00:48:08 AM
Jag såg att 6029 stog på en ramp på börknäs idag med texten SL cykelbuss så den kanske fick den texen idag så det kanske därför en 00xx buss gick på linje 433C idag.


Nja, den har varit inne på annan översyn. Men det stämmer att den har fått dekaler med texten SL Cykelbuss. Vem blir först att fota? :)

/Fredde


Peter Erret

Citat från: Fredde_J skrivet 25 maj 2010, 13:54:11 PM
Nja, den har varit inne på annan översyn. Men det stämmer att den har fått dekaler med texten SL Cykelbuss. Vem blir först att fota? :)

/Fredde


Vet inte om det är jag  ???



Ersa

Tydlig text, men vore det inte ännu bättre att utnyttja sidan av godsrummet? :)

Fredde

Citat från: Peter Erret skrivet 25 maj 2010, 17:29:36 PM
Vet inte om det är jag  ???

Mycket troligt! Tack för bilderna! :) /Fredde


Dson

Tydligt var det!
Men på bakgavellyften såg det väldigt dumt ut. Hade varit bättre att ta bort Bussgods-dekalerna, eller åtminstone maskera de på något vis innan man satte dit Cykelbuss-dekalerna...

Ersa

Citat från: Dson skrivet 25 maj 2010, 21:22:54 PM
Tydligt var det!
Men på bakgavellyften såg det väldigt dumt ut. Hade varit bättre att ta bort Bussgods-dekalerna, eller åtminstone maskera de på något vis innan man satte dit Cykelbuss-dekalerna...

Värmlandstrafikloggan och texten "Skicka dina paket med" är ju borttagna... men som synes syns det tydligt vart de suttit.
Bussgodsloggan lär säkerligen lämna samma tydliga spår.

Texten "SL Cykelbuss" är inte direkt centrerad.... och texten "Stavsnäs-Grisslinge-Cityterminalen" hade ju kunnat sitta ovanpå ""Skicka dina paket med".

Bussmicke

Jaha ja, nya bilder att ta igen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fikman

Asså klart bättre på siderna, var väll för dyrt göra nått vettigt med plattan till bakgavellyften, fattar inte att dom bara tejpa över, skulle vart bättre lämnat den oomtejpad, Skäms på er, men fortfarande så saknar ja en CYKEL på sidan med