Arriva 6942 (stomlinjeblå)

Startat av Mikael T Nilsson, 21 mars 2019, 11:49:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



I dag dök blåbuss Arriva 6942 upp på linje 179. 6938-6942 är alltså fortfarande kvar i Råsta inför flytten till Norrort.
Notera att linje- och destinationsskyltarna inte är vita vilket de är på de övriga syskonvagnarna som är röda (6943-6949).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

igel

De är ju samma "höga" stolar som i de äldre MAN bussarna i serien och alla stolar har armstöd, Den (syskonet 6940) har läslampor bak till skillnad från de äldre. Den saknar också de öppningsbara takluckorna. Har de med låga stolar också icke öppningsbara takluckor?

Fredrik Gelin

Jag har inte åkt med de röda ännu, men av vad jag sett verkar de ha AC vilket skulle kunna betyda att det inte går att öppna varken takluckor eller fönster.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


buskörare

Citat från: igel skrivet 21 mars 2019, 15:09:19 PM
De är ju samma "höga" stolar som i de äldre MAN bussarna i serien och alla stolar har armstöd, Den (syskonet 6940) har läslampor bak till skillnad från de äldre. Den saknar också de öppningsbara takluckorna. Har de med låga stolar också icke öppningsbara takluckor?

Kan inte ens föraren öppna takluckorna?

igel

Citat från: buskörare skrivet 21 mars 2019, 19:49:02 PM
Kan inte ens föraren öppna takluckorna?
De svarta anordningarna (i fram och bakkant av takluckorna) som innehåller motorn i  Norrorts bussar, fattas i dessa. Den vita plastkanten såg också ut att gå närmare glaset. Därför antog jag att de inte är öppningsbara. Utan ändast är nödutgångar.

buskörare

Citat från: igel skrivet 21 mars 2019, 20:14:54 PM
De svarta anordningarna (i fram och bakkant av takluckorna) som innehåller motorn i  Norrorts bussar, fattas i dessa. Den vita plastkanten såg också ut att gå närmare glaset. Därför antog jag att de inte är öppningsbara. Utan ändast är nödutgångar.

Intressant! Bara AC'n funkar så...

Fredde

6946 rullar på 25B nu ikväll... :)