Söker färdskrivare!

Startat av Tomas Karlsson, 07 december 2012, 20:49:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tomas Karlsson

Hejsan, jag har letat efter en gammal 7-dagars, kromad, Kienzle med mekaniskt klockverk. Dock förgäves på dom vedertagna salu-sajterna. Kan det vara så att någon har en liggande? Ska monteras på en sextitalsbuss där någon har ersatt skrivaren med en förfärlig modern historia...

Lars-Håkan_E

Hört med K-G Sandström:s ??

j-a


Björn Forslund

Jag har några gamla Kienzle liggande. Men ska du ha 90 eller 120 km/h?

Tomas Karlsson

Jo, jag har pratat med KG. Han skulle leta på vinden. Men har inte hörts av sedan dess:)
Jag söker en 120-skrivare.

Björn Forslund

Jag har Kienzle 7-dagars 120 km/h. Men OBS att dessa inte går att använda i annat än veteransammanhang.

Tomas Karlsson

Bussen används inte där det krävs någon färdskrivare. Det sitter en hastighetsmätare på en täckplatta över originalhålet för färdskrivare. Det känns bättre att återställa eftersom det åtminstone blir snyggare. Antagligen kan det innebära en del pyssel med monteringen, men vintern är lång!

Evert


Björn Forslund

Citat från: Evert skrivet 12 februari 2013, 17:07:54 PM
Kolla med Hölöskroten!

Hölö har för länge sedan slutat med så gamla grejer.

Tomas Karlsson

Det blev en åttitalsmodell från eBay. 12 volt och både miles och km på mätartavlan. 12 till 24 volts-omvandlare visade sig vara rätt så dyra. Den svarta sargen polerades upp för att få rätt stil. Hoppas få det klart nån gång. (Dåligt med fritid)


Björn Forslund

Kul att du fick ordning på det hela, och det var en läcker buss!

Tomas Karlsson

Jo, det gick bra att få dit den. Möjligen väl skarp böj på vajern men det får vårens tester utvisa.