Fd. SL H29

Startat av Peter Öden, 18 oktober 2008, 13:30:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Finns det någonstans någon bild på de högerombyggda SKV City-bussarna litt. H 29 ??
En av dem blev ej omgbyggd, men frågan är om någon av de andra gick i SL-trafik efter
3 september 1967 ??

Mvh Peter Ö

Peter Rost

Hej !

Såvitt jag känner till så gick väl ingen av H29:orna i SL-trafik efter 3/9-67, då alla avyttrades, utom 5584 som blev påkörd bakifrån innan högeromläggningen, och gick till skrot.

5582:Såld 1968 Mobergs Trafikskola
5583:Såld 1969 Linjebuss 615
5585:Såld 1969 Linjebuss 616
5586:såld 1969 Linjebuss 617

/Peter

Björn Forslund

Mja, jag har sett en bild på en H29 i högertrafik i Stockholm, så de gick nog en kort tid iaf.

Mr G

Tror att du har fel för en gångs skull Björn. Även solen har sina fläckar.
吉先生

Björn Forslund

Tja, det var en diabild på en H29 rullandes  i Stockholm ombyggd till högertrafik...
Ska höra med fotografen hur det låg till.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Forslund skrivet 20 oktober 2008, 23:03:11 PM
Tja, det var en diabild på en H29 rullandes  i Stockholm ombyggd till högertrafik...
Ska höra med fotografen hur det låg till.

Bussen till Mobergs Trafikskola rullade väl i Stockholm i högertrafik om än inte i SL-trafik. Kan det ha varit den som var på bilden?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Björn Forslund

Hej

Ja, det är möjligt förstås, om de körde i original SL färg. Jag har ställt en fråga om hur det ligger till med detta, till fotografen. Återkommer förhoppningsvis med mera fakta.

/Björn

Björn Forslund

Hej
Ja, det verkar som Mr G har rätt. Även solen har fläckar.  :(
Mitt minne spegelvände diat, verkar det som. Händer stundom i en projektor, men det var jag som mindes fel. Bilden jag tänkte på är tagen innan Dagen H. Fotografen är också mycket tveksam till om det överhuvudtaget rullade någon H29 i SL:s regi.

Hälsn
Björn