SL H82

Startat av Mr G, 11 juni 2009, 23:09:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Kanske kan bussen på Klarabergsviadukten vara en H82:a då? Om det nu är en SL-buss förstås. Ser ut att vara i trafik, vart kan den ha gått tro? Kan förstås vara en abonnering också. Tror att bilden är tagen sommaren 1970.

Båtbuss till Nynäshamn tänker jag på, kan det ha gått H82:or dit? Kanske är jag helt fel ute.
吉先生

Niklas Bygdestam

Citat från: Mr G skrivet 11 juni 2009, 23:09:13 PM


Kanske kan bussen på Klarabergsviadukten vara en H82:a då? Om det nu är en SL-buss förstås. Ser ut att vara i trafik, vart kan den ha gått tro? Kan förstås vara en abonnering också. Tror att bilden är tagen sommaren 1970.

Båtbuss till Nynäshamn tänker jag på, kan det ha gått H82:or dit? Kanske är jag helt fel ute.

Det kan inte vara en SJ-buss då med tanke på att den går från Klarabergsviadukten?

Snygg tågbild föresten på ett expresståg med Ra-lok om nu någon här mot all förmodan även är intresserad av tåg ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Rost

Undrar om inte Arlandabussarna utgick från Klarabergsviadukten?, i början av 70-talet.

/Peter