SJ-Buss 1641 i Uppsaladepån 1989

Startat av Mikael T Nilsson, 30 mars 2019, 14:33:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



En Volvo B58/Säffle i SJ-busskostym modifierad för Upplands Lokaltrafik.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Stort tack för ett trevligt foto, på vilket sätt var den modifierad för Upplands Lokaltrafik?
Mvh zjbus

Mikael T Nilsson

Citat från: zjbus skrivet 30 mars 2019, 15:48:11 PM
Stort tack för ett trevligt foto, på vilket sätt var den modifierad för Upplands Lokaltrafik?
Mvh zjbus

Kul att du uppskattade bilden!

Det var det grå botten/grundfärgen i kombination med operatörens färgsättning (SJ-färgerna) som var UL-specifik. Även senare Swebus och EB-trafik hade UL-anpassad design på en del av sina bussar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 30 mars 2019, 16:39:56 PM
Kul att du uppskattade bilden!

Det var det grå botten/grundfärgen i kombination med operatörens färgsättning (SJ-färgerna) som var UL-specifik. Även senare Swebus och EB-trafik hade UL-anpassad design på en del av sina bussar.
SJ Bussar uppskattas alltid, har ju sett fler med denna annorlunda färgsättning men inte känt till orsaken, nu vet jag, tack!

Mikael T Nilsson

Citat från: zjbus skrivet 30 mars 2019, 17:11:59 PM
SJ Bussar uppskattas alltid, har ju sett fler med denna annorlunda färgsättning men inte känt till orsaken, nu vet jag, tack!

Ingen orsak!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Inv siffrorna+ Uppsala"u-et"ser synnerligen taffligt påsatta ut :P
Har bussen något tidigare ursprung och var den vanligt SJ orange då?/Ulf

Stefan P

Hej

Kul att se bilder på bussgarage som inte finns kvar. Saknar det ibland.

mvh Stefan P

Ersa

Citat från: Stefan P skrivet 03 april 2019, 18:07:22 PM
Kul att se bilder på bussgarage som inte finns kvar. Saknar det ibland.

Samma här. Tänk vilket perfekt garage för veteranbussföreningar depån hade kunnat vara, efter att den tömdes på UL-bussar.

Mikael T Nilsson

Kul att ni uppskattade bilderna! Aha, depån är alltså flyttad? Den var väl kvar på samma plats som när bilden togs så sent som 2010?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Stefan P

Hej

Bussgaraget flyttades i juni 2012 till Fyrislund med
adress Norra depå gatan 1.

Brevid våran depå byggs en depå till GUB för deras bussar som skall flytta dit ifrån centrum av Uppsala.

Mvh Stefan P

Mikael T Nilsson

Citat från: Stefan P skrivet 04 april 2019, 15:45:19 PM
Hej

Bussgaraget flyttades i juni 2012 till Fyrislund med
adress Norra depå gatan 1.

Brevid våran depå byggs en depå till GUB för deras bussar som skall flytta dit ifrån centrum av Uppsala.

Mvh Stefan P

Tack för uppgifterna! Vad gäller GUB-depån antar jag att man vill åt marken till bostäder eller kontor då den ligger väldigt centralt i nuläget.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: Stefan P skrivet 04 april 2019, 15:45:19 PM
Hej

Bussgaraget flyttades i juni 2012 till Fyrislund med
adress Norra depå gatan 1.

Brevid våran depå byggs en depå till GUB för deras bussar som skall flytta dit ifrån centrum av Uppsala.

Mvh Stefan P
Så långt bort från centrum det bara går.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.