Var hamnar Nobinas bussar i Norrtälje

Startat av eldani, 20 juli 2022, 01:04:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


yngrot

BYD bekväma jisses den som säger så har varken åkt eller kört dem. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Måns Johannesson

3225 saknas i listan. Följer den sina vänner till Sörmland eller Skaraborg?

/Måns

eldani

Ni som vill få en sista bild på några av Nobinas bussar som har gått i Norrtälje. Det är nog alla typer av bussar utom el bussar. Dom står uppställda vid Volvo i Görla.

eliaS

7660 sägs hamna hos Nobina Tyresö kan tillägga att jag såg den igår i Tyresö också

Sundås

Siktade en av BYD-bussarna på Nobinas depå i Nyköping, noterade inte vilken, men den var Sörmlands-grön nu iallafall.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

buskörare

3225 och en till mötte jag vid Frescati idag, riktning söderut. Men det säger väl inte så mycket om destination, kanske.

Bese001

Hej,

Lite från bilregistret idag (ny administrativ tillhörighet):

Till Kallhäll: 6039-6040, 7394-7399
Till Tyresö: 7660
Till Sundsvall: 3787-3789
Till Nyköping: 3222-3225, 3785-3786,

Bernt Talbrant

Nobina 3219 och 7995 ommålade och ommärkta i Västtrafikdesign sågs idag den 4 september på väg norrut längs R41 Varberg-Borås i Mark.

Bese001

Hej,

Nu återstår bara 3768, YKS 920 som registrerad på Nobina Norrtälje.
Alla övriga är flyttade/avregistrerade.

Fredde

Är det någon som vet om VDL-dubbeldäckarna verkligen hamnade i Bosnien?
De skrevs först över på ett företag som heter Sana Transport AB i Angered, nu verkar ett flertal slumpmässigt utvalda vara överförda till ett annat företag som heter Svea Lastvagnar AB i Surahammar.

https://biluppgifter.se/brukare/XOezlqvoX3?utm_source=merinfo&utm_medium=web&utm_campaign=owner&utm_term=company

Verksamhet & ändamål
Aktiebolaget ska bedriva försäljning och inköp av begagnade lastbilar och entreprenad-maskiner och därmed förenlig verksamhet.
Företaget ska även bedriva demontering av tunga yrkesfordon.
Det ska också bedrivas lastbilsverkstad i företaget.

Svensk näringsgrensindelning
45191 Handel med lastbilar, bussar och specialfordon
38311 Demontering av uttjänta fordon

HY02

3768 står i Borås hos Nobina. den är nu blå och ska användas i sjuhärad

Bussmicke

Borde Kinna vara bra ställe.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.