Vardag i Helsingborg (Bilder)

Startat av Gano, 12 maj 2021, 17:47:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gano

Här följer några bilder tagna tidigare idag i Helsingborg.


Nobina 3431 passerar Slottvångsskolan på linje 506 mot Helsingborg. På grund av ett vägarvete vid Lasarettet är linje 4, 6, 10, 220, 250, 506 och 520 omledda via alternativa gator.



Arriva 2101 på linje 4 mot Ramlösagården via Helsingborg C. Denna buss är lite säregen för Helsingborg, eftersom Mercedes emblemet har grön bakgrund, medan de andra har en svart bakgrund. Dock var emblemet från början svart, även på denna.



Nobina 7467 på omledningen över S:t Peders gata.



Arriva 2117 ur motsatt vinkel.



Nobina 0169 vid Helsingborg C. Om något år kommer SkåneExpressen 11 traffikera sträckan Helsingborg - Höganäs.



Arriva 6682. En av två MAN som flyttades från Halmstad till Helsingborg efter Nobinas övertagande och trafiksattes i december förra året. De andra 14 MAN-bussarna hos Arriva flyttades till Helsingborg tidigare. (12 stycken juni 2019 och 2 stycken sen vinter/tidig vår 2020)



Arriva 2102 med ett skyltsystem som hängt sig.



Bergkvarabuss 677 med en tågersättningsbuss mot Mörarp. På grund av ett trasigt tåg som blockerade banan var tågtrafiken inställd mellan Helsingborg och Mörarp under tidig eftermiddag.


Bussmicke

Jasså 6682 också. vilka 66xx finns där nu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Trevligt bildsvep.
Så ska en tågersättning skyltas :)/Ulf

Gano

6668-6683 finns i Helsingborg.

Citat från: Ulf Berlin skrivet 12 maj 2021, 22:06:23 PM
Trevligt bildsvep.
Så ska en tågersättning skyltas :)/Ulf

Kul att höra. När det gäller tågersättning är nog Skånetrafiken bland de bästa på att skylta. Tydligt och enkelt.

Anders.o93

Citat från: Gano skrivet 12 maj 2021, 17:47:25 PM



Nobina 0169 vid Helsingborg C. Om något år kommer SkåneExpressen 11 traffikera sträckan Helsingborg - Höganäs.

Blir det dubbeldäckare då?

Gano

Antagligen blir det så. Det har inte nämnts just nu, men jag ser det som uteslutet att konverta till SkåneExpressen utan att införa dubbeldäckare. Det har varit på tal väldigt länge att införa dubbeldäckare på sträckan.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano

Månaderna före pandemin var det hopplöst att få sittplats på linjerna 220/221 i rusningstrafiken. Speciellt på 221:an, vilket är direktbussen var det ofta fullsatt. På morgonen går båda linjerna var tionde minut från Höganäs och tillsammans bildas femminuterstrafik, men inte ens det räckte.

Jag kan tillägga att det idag går 14 bussar från Höganäs mot Helsingborg mellan 07:00 och 08:00.

Carl Eric

Vilken linjesträckning kommer att bli SkåneExpressen 11? 220 (genom Viken) eller 221 (förbi Viken)?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gano

Det vågar jag inte svara på med tanke på att ingen information släppts mer än att linjen kommer börja traffikeras i december 2022.