Bussnack i din smartphone

Startat av Björn Ax, 29 oktober 2011, 19:46:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Nu finns äntligen bussnack i din smartphone via tapatalk!

För er som inte vet så är tapatalk en väl använd app till smartphones som ger er möjlighet att ansluta till bussnack.
Appen ger möjlighet till mer överskådlighet än den vanliga mobilsidan och är inte lika trafikintensiv.

Tapatalk finns i dagsläget för dessa operativsystem:
Android
iOS
Symbian
Blackberry

Det finns en gratisversion av appen också, dock kan man endast läsa i forumen med den och ej skriva.
Betalappen kostar cirka 25 kronor beroende på vilken sorts telefon du har.

Läs mera på tapatalk's hemsida: http://www.tapatalk.com

Upptäcker ni några buggar så skicka ett PM till mig så ska jag kolla på det.

the0fiskis

den är grattis för samsung galaxy s/2 på samsung apps (fullversionen)
:)
https://market.android.com/details?id=com.quoord.tapatalkpro.activity&feature=search_result
19,99 kr
kostar den till andorid

the0fiskis

test
funkar
sent from my Samsung galaxy s2 (GT-I9100)

Jona

Fungerar här också. Tack för ni gjorde detta möjligt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
MVH Filosofen Jona

Robert T

Ett tips, det går att ta bort signaturen i inställningar.
Jag tycker den stör.

the0fiskis

Citat från: Robert T skrivet 29 oktober 2011, 23:59:58 PM
Ett tips, det går att ta bort signaturen i inställningar.
Jag tycker den stör.
tycker inte jag...
tycker det är bra om det står att det är skrivet på mobil, för felstavningar och konstiga menningar kan förekomma.

Joakim Wahlberg

Visst är det bra att det står att det är skrivit från mobilen, men när man skrivet ett inlägg från mobilhemsidan för Bussnack, blir det en symbol för att det är "skickat från mobilen" (en bild på en mobil) istället för denna . Annars anser jag också att det stör...

Hoppas inlägget går att läsa, testar att skriva från mobilhemsidan.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

the0fiskis

Citat från: Joakim W skrivet 30 oktober 2011, 01:00:44 AM
Visst är det bra att det står att det är skrivit från mobilen, men när man skrivet ett inlägg från mobilhemsidan för Bussnack, blir det en symbol för att det är "skickat från mobilen" (en bild på en mobil) istället för denna . Annars anser jag också att det stör...

Hoppas inlägget går att läsa, testar att skriva från mobilhemsidan.
det syns ej om man skriver via taptalk då är det en "vanlig" synbol

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 30 oktober 2011, 00:47:37 AM
tycker inte jag...
tycker det är bra om det står att det är skrivet på mobil, för felstavningar och konstiga menningar kan förekomma.

Nu förstår jag inte. Skulle det bli fler felstavningar i inläggen skickade från mobilen?
Jag tycker att texten är lika onödig som om jag skulle avsluta varje datorskrivet inlägg med t.ex:

"Sent from my Compaq Presario using Mozilla Firefox 7.0.1"

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 04 november 2011, 07:45:28 AM
Nu förstår jag inte. Skulle det bli fler felstavningar i inläggen skickade från mobilen?
Jag tycker att texten är lika onödig som om jag skulle avsluta varje datorskrivet inlägg med t.ex:

"Sent from my Compaq Presario using Mozilla Firefox 7.0.1"

Hurvida texten är bra eller ej ställer jag mig neutral till, men däremot tycker jag att the0fiskis har helt rätt i sitt resonemang om felstavningar då det varierar så mellan mobil till mobil hur bra skriv funktionen fungerar. Vissa touchtelefoner har autocorrect som ibland inte gör som man vill!

Och har man dessutom skrivsvårigheter kan de bli ännu svårare att stava rätt via telefonen. (Inget illa menat mot de med Dyslexi!)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Robert T

Det är väl lika lätt att korrekturläsa i telefonen som på datorn hemma? I min telefon kan jag förstora upp texten så att den blir lika stor...

Björn Forslund

Citat från: Robert T skrivet 04 november 2011, 12:32:29 PM
Det är väl lika lätt att korrekturläsa i telefonen som på datorn hemma? I min telefon kan jag förstora upp texten så att den blir lika stor...

Problemet är kanske att man knappar på mobilen medan man är på språng och inte har lika bra koll. Min iPhone föreslår med förtjusning helt andra ord när jag skriver något den inte känner igen, och ibland ser det helt groteskt ut....

groenis

Min surfplatta skulle också behöva stavningsprogram
Det är mycket lätt att bokstaven under eller bredvid följer med.
Har däremot inte kommit på om det är en surfplatta eller en smartphone den kan inte ringa

Robert T

Citat från: Björn Forslund skrivet 04 november 2011, 12:36:16 PM
Problemet är kanske att man knappar på mobilen medan man är på språng och inte har lika bra koll. Min iPhone föreslår med förtjusning helt andra ord när jag skriver något den inte känner igen, och ibland ser det helt groteskt ut....

Då kanske man ska byta ut texten till "Jag var stressad när jag skrev det här och hade inte riktigt koll på vad jag skrev."  ;)

the0fiskis

Citat från: Ersa skrivet 04 november 2011, 07:45:28 AM
Nu förstår jag inte. Skulle det bli fler felstavningar i inläggen skickade från mobilen?
Jag tycker att texten är lika onödig som om jag skulle avsluta varje datorskrivet inlägg med t.ex:

"Sent from my Compaq Presario using Mozilla Firefox 7.0.1"

ja eller konstiga meningar. brukar oftast ske för mig.
jag tycker det är bra och hur lång tid tar det för att läsa det? kan hålla med om det är ibland störigt med texten, men det är vana jag besöker ofta ett forum där "deltagandet" från mobiler(tapatalk) och det blir fel/konstigt.