Nobina Hallands 79xx vagnar

Startat av Buss och fritid, 12 september 2020, 22:12:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss och fritid

Är det någon som vet vad som kommer hända med Nobina 7907-7913?

S Svensson

Rör sig om 7 st Volvo 8900 som hör hemma i Falkenberg och Varberg. Möjligen är de nu omplacerade. Vad jag kan se är de 2014 års modell (E) och i varje
fall någon av dem registrerade 2014-06-17.

Har lite svårt att tro att de skall omplaceras. I så fall borde de ha blivit detta redan. De kan ju köra på RME och/eller HVO. Möjligen kan ommålning vara ett skäl för omplacering. 

Walter

Vad föranleder frågan från TS? Har de inte synts till på länge?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Buss och fritid

#3
Det stämmer. Jag har inte sätt dem sedan de nya avtalet från 15 juni förutom ca två veckor efter när de gick i stadstrafiken när de gamla stadsbussarna målades om.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Gano

Nu vet jag inte om det är dessa bussar, men det har synts till 79xx Volvo runt Halmstad. Möjligen har Nobina flyttat de till Halmstad.

Bernt Talbrant

Har de i så fall gamla eller nya lacken? De utmärker ju sig f ö lite bland Nobinas landsbygdsbussar då de är tvåaxliga.

Gano

Fel av mig, det var 76xx som flyttat till Halmstad och inte 79xx (Vad jag vet åtminstone).

Bernt Talbrant

Ja några 76-vagnar har flyttat lite söderut.

Bussmicke

7657, 7658 och 7661 till Halmstad.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

7907-10 samt 7912 är från igår skrivna på Nobina Karlstad.