Älvsjö 1993

Startat av Bussmicke, 11 april 2021, 13:42:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

Kul med dessa bilder men varför samlar du inte ihop bilder som du gjorde i SL bilder från 90-talet serien? Hålla på att lägga ut massa inlägg med en bild i varje känns inte effektivt. Bara en tanke.

Karsten

Jag tänkte nu skriva ett inlägg helt utan gnäll, om ni undrar varför jag uttrycker mig annorlunda mot många andra inlägg.

Jättetrevligt med alla 90-talsbilder, de får coronatristessen att bli roligare! Fortsätt gärna med dem!  :)

Bussmicke

Citat från: Citaro C2 skrivet 11 april 2021, 15:35:28 PM
Kul med dessa bilder men varför samlar du inte ihop bilder som du gjorde i SL bilder från 90-talet serien? Hålla på att lägga ut massa inlägg med en bild i varje känns inte effektivt. Bara en tanke.
Numera försöker jag samla ihop bilder platsvis istället.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

En Tyresöbuss, trevligt!

Bussmicke

Hade Tyresö 4415-4419?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

4411-4417 togs över av Swebus i Tyresö

F.Å

Citat från: Karsten skrivet 11 april 2021, 15:52:16 PM
Jag tänkte nu skriva ett inlägg helt utan gnäll, om ni undrar varför jag uttrycker mig annorlunda mot många andra inlägg.

Jättetrevligt med alla 90-talsbilder, de får coronatristessen att bli roligare! Fortsätt gärna med dem!  :)

Medhåll på det! Det enda man kan gnälla på vore att det framförs för lite beröm till alla er fotografer som väljer att lägga er tid på att visa era bilder för oss som tagit alldeles för lite kort under åren. Tack!

Fredrik Gelin

Alltid trevligt med 90-talsbilder, intressant att 173 gick med normalbussar vid denna tid, när kom linjen till förresten?

Att köra 173:an med normalbuss lär nog inte vara så populärt idag.

Fortsätt gärna med dina inscannade bilder!

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Karsten

173 är en 90-talskonstruktion och startade, vad jag vill minnas, som en högtrafiklinje Tyresö C - Skärholmen.

Någon kanske kan komplettera med när den blev blå och när den avkortades till Skarpnäck?

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 april 2021, 21:19:20 PM
Alltid trevligt med 90-talsbilder,

Fortsätt gärna med dina inscannade bilder!

Tack
Frt lovar jag, jag har maasssooorrr kvar..


Citat från: Karsten skrivet 11 april 2021, 22:31:07 PM
173 är en 90-talskonstruktion och startade, vad jag vill minnas, som en högtrafiklinje Tyresö C - Skärholmen.

Någon kanske kan komplettera med när den blev blå och när den avkortades till Skarpnäck?

Jag minns inte att den började i Tyresö, när var det?

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JAB

173 Brommaplan - Akalla (nuvarande 155 ungefär) minns jag, men 173 till Tyresö ? Den har väl hållit sig i Skarpnäcksområdet hela tiden.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

173an gick absolut till Tyresö i början =)

Ted Selander

Linje 173 i Söderort startade 1986 på sträckan Kungens kurva - Skarpnäck, och förlängdes till Tyresö 1993.