SL 5837

Startat av 1896, 01 september 2015, 11:11:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Normalt sett så brukar jag undvika att skriva i eller starta trådar som handlar om Stockholm, eftersom jag tycker att det är gott om sådant ändå på forumet, men nu har jag hittat bilder på bussmickes hemsida där denna buss, SL 5837 / KTK007, en Scania CR112 årgång -81, sitter placerad i en byggnad på Stureplan, verkar ha varit något reklam jippo för Gevalia, detta var i December -96, bussen såldes enligt SBH i November -96 till en privatperson i Vaxholm, och blev avreggad tidigt -97, så detta var nog inget som SL hade med att göra. Det intressanta är att man gjort en reklamgrej med en gammal buss i en byggnad, bussens front stack ut på ena sidan och bakänden stack ut i den andra, kan tänka mig att det var Gevalias "oväntat besök" reklam det handlade om, någon som vet och kan berätta mer om detta ?

Ersa


John

Även en C5 2908 tunnelbanevagn från Stockholm var med i detta reklamjippo. Kom rätt upp ur marken på Normalmstorg.  ;D

WalleW

Det här var en frisk och kul reklamgrej! Jag har alltid varit intresserad av reklam i dess olika former och uttryck och tycker bäst om friska grepp, helst i kombination med humor. Det här var ju annars något som skulle ha passat ett känt bussbolag i Stockholm...Flygbussarna  :)...   / Walle

Bussmicke

Citat från: John skrivet 02 september 2015, 15:14:45 PM
Även en C5 2908 tunnelbanevagn från Stockholm var med i detta reklamjippo. Kom rätt upp ur marken på Normalmstorg.  ;D
Den delen missade jag tyvärr

//Bussmicke www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E


1896

Kanske hade det varit på sin plats med ett fikabord också....  8)

Walter

Idag hade nog en sån här kampanj ansetts förs tankarna kring terrordåd.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Tack för att jag fick se detta.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.