Botkyrka Trafik

Startat av Bussmicke, 10 september 2012, 11:07:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Verkar som det uppdelat i Botkyrka Buss och Botkyrka Trafik från början där Buss hade beställningstrafik och trafik hade färdtjänst och Servicelinjer. Stämmer det?
PÅ senare tid försvann Botkyrka Trafik och det stod Botkyrka Buss på allt.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

olson

Servicelinjerna låg  också på buss. Jag jobbade där i början på 90talet.

Bussmicke

Vad låg på trafik då? De körde också linje, 107 i Liljeholmen samt 730 i Salem
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Silo

Vill minnas att det fanns ett bolag som körde skoltrafik runt 89-90 i Tumbatrakten under namnet "Botkyrka transportcentralen" med bl. a. bagagnade vagnar köpta från SLT. Vet någon vad som hände med det bolaget sedan?
/TS

Björn Forslund

Citat från: Silo skrivet 21 september 2012, 07:24:29 AM
Vill minnas att det fanns ett bolag som körde skoltrafik runt 89-90 i Tumbatrakten under namnet "Botkyrka transportcentralen" med bl. a. bagagnade vagnar köpta från SLT. Vet någon vad som hände med det bolaget sedan?

Det var nog kommunens egna bussar. Minns också dem.

Bussmicke

"Bolaget" finns kvar, får 2-3 år sedan var jag i Tumba och då var den ena Säfflen från 90-talet ännu i trafik
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.