Linjebuss Borlänge -90

Startat av 1896, 02 juni 2011, 21:37:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

En kortare period var jag anställd vid Linjebuss, och man hade en morgontur till Ludvika vid 04.30 tiden in till ABB, ordinarie buss på omloppet var GDG 1473, men så hände det sig en morgon när jag skulle köra detta skift att GDG 1683, en Avesta buss, stod på rampen, denna var inte uppsatt på någon körning, så jag tänkte i min enfald, och i den nya konkurransens anda, att det är bättre reklam för företaget om jag kör med den nyare bussen, glad över min idé går jag in till TL och framför min fråga, men nej, jag fick inte ta 1683, därför att det var en Avesta buss, och en Avesta buss skulle minsann inte gå på några Borlänge omlopp, så jag fick åka 1473.  :P

1896

Hade jag fått ta 1683, hade jag säkert inte ens kommit ihåg det....

Jag gjorde om helgskiften också, så att vi sparade 3 gubbar per helg, tror det var två på Lördagar och en på Söndagar, då hördes det från fackligt håll, att "nu får vi jobba mer, när vi jobbar", min tanke var ju att ingen vill jobba helg över huvudtaget, så då kan man väl effektivisera tjänsterna. Roligast av allt var att jag fick inte röra Vardagarna, för hade dessa blivit effektivare, hade Linjebuss förlorat intäkter från Dalatrafik. Då är man ju inte ute efter att driva trafik så billigt som möjligt.  ::)

När jag gjorde tjänster åt Wasatrafik, fick jag i af ett "tack för hjälpen".  :D