110120

Startat av Mr H, 20 januari 2011, 19:05:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H



Ersättningsfotograf med ersättningsbuss.

Mr GH

Mr G

Kul bild. Från den tiden när SL ännu ansåg att skyltning var viktigt, och facket inte tyckte att det var en extrauppgift att skylta rätt.
吉先生

yngrot

Trevliga bilder du visar Mr H . En undran när jag ser takluckan som är välvd kunde dessa hålla tätt??  Bussen ser rätt bred ut i denna vinkel..

Denna avdelning på Buss snack är verkligen toppen massor av må gott bilder från många .. tack och bock för det ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mr H

Hej och tack!

Ja de där takluckorna på Büssing H32. De manövrerades s.a.s. automatiskt med en enorm spak på sidoväggen vid förarplatsen. Annars hade det säkert varit svårt att hantera de precis som du säger.

Mvh
Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 20 januari 2011, 19:05:15 PM
Ersättningsfotograf med ersättningsbuss.

Mr GH

OK, hade den som möjlighet detta datum även om jag hoppats på en bild från Alléparken!  ;)

Mvh Gunnar

Mr H



OK då säger vi det! Själv var jag inne på CR110.
(Beklagar bildkvalitén. Hittade inte neget så
jag var tvungen att skanna av bilden!)

Mr H

JDS

Citat från: Mr G skrivet 20 januari 2011, 21:09:42 PM
Kul bild. Från den tiden när SL ännu ansåg att skyltning var viktigt, och facket inte tyckte att det var en extrauppgift att skylta rätt.

Är det därför det står "SL" på vänstersidan och inte linjenummer? Har svårt att identifiera vad det är som blev sämre sedan...

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 21 januari 2011, 18:35:14 PM


OK då säger vi det! Själv var jag inne på CR110.
(Beklagar bildkvalitén. Hittade inte neget så
jag var tvungen att skanna av bilden!)

Mr H


Tack, hållplatsen för linje "120" syns också!

Mvh Gunnar

Mr H

Bra tänkt! Då kan vi alltså se detta som ett "hat trick" då?
Bilden är f.ö tagen från en stol på kondiset där som var en bra
utsiktsplats! Tala om lättagen bild! Finns kondiset kvar?

Jag lägger på en CR110 också för att jag blev så sugen på det när jag förde det på tal!
Tyvärr så finns det ingen notering om när bilden är tagen men det var tydligen extremvinter
då också! :D :D :D

Mr H


Björn Forslund

Intressant bild från Ösmo C. H46:an har både det gamla och det nya SL-märket, och har dessutom fått stötfångaren svartmålad.
Bilden borde väl vara tagen under H46:ornas senare tid. När började man med det nya SL-märket?

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 22 januari 2011, 13:45:22 PM
Bra tänkt! Då kan vi alltså se detta som ett "hat trick" då?

Jag lägger på en CR110 också för att jag blev så sugen på det när jag förde det på tal!
Tyvärr så finns det ingen notering om när bilden är tagen men det var tydligen extremvinter
då också! :D :D :D

Mr H

"Hat trick" var ordet!
Bilden bör ju vara tagen sent under H46 levnad. 1981/82 var en extremvinter exvis.

Citat från: Björn Forslund skrivet 22 januari 2011, 13:54:48 PM
Intressant bild från Ösmo C. H46:an har både det gamla och det nya SL-märket, och har dessutom fått stötfångaren svartmålad.
Bilden borde väl vara tagen under H46:ornas senare tid. När började man med det nya SL-märket?

Nya SL-märket kom väl 1977 (100 årsjubileet)

Mvh Gunnar

Danne B.

Var är (första) bilden tagen?

//Danne

Mr H

Vid Olovslund. Ersättningen var för att ett spårvägståg på linje 120 ränt in i ett verktåg.

Mr H