BUSS 89 i Helsingborg i augusti 1989 del 2

Startat av Staffan Sävenfjord, 19 juni 2010, 15:19:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

En Scania CK113 som tillhör Wasatrafik men ännu inte fått deras design. Sedan Swebus 0915 och Busslink 4174 innan den 2002 avslutade sin tjänst åtminstone i vårt land.


Mycket talar för att denna buss är OSL331 och sedan blev SJ Buss > Swebus 3122 med placering i Jönköping och Skövde.


En dubbeldäckare till Skelleftebuss. Den köptes 1998 av Nordins Resor i Umeå som fortfarande har den i trafik. Finsk och svensk kvalitet håller i minst 21 år.


Efter tiden hos Sven Carlsson i Gnosjö rullade denna buss ett kort tag hos Uddevalla Omnibus AB för att sedan flytta till Kumla och Weidermans.


En GL-Express som så vitt jag vet aldrig blev "färg-express". Gick den på Marstrand?


Bara någon dag före utställningen registrerades denna buss på Linjebuss där den fick nummer 061. Samt nya färger får man förmoda. Jag har noterat den i Växjö. Enligt SBH rullar den numera i Ryssland som AB 555 47 rus.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

1896

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juni 2010, 15:19:10 PM
En Scania CK113 som tillhör Wasatrafik men ännu inte fått deras design. Sedan Swebus 0915 och Busslink 4174 innan den 2002 avslutade sin tjänst åtminstone i vårt land.


Senare 1904, (när ledvagnen försvann,) hade "Have a nice day" i destinationen, vilket var ett kul budskap, däremot var stolarna i bussen lila, och väldigt fula, var också våran första landsbygdsbuss med automat låda.

Jonas Gustafsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juni 2010, 15:19:10 PM
En GL-Express som så vitt jag vet aldrig blev "färg-express". Gick den på Marstrand?



Men visst var den färgexpress, närmare bestämt Röd. När nya bussar levererades till Röd Express 1996 hamnade den i Aletrafiken för att sedan flyttas till Kungsbacka.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

j-a

Citat från: 1896 skrivet 19 juni 2010, 16:28:54 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 juni 2010, 15:19:10 PM
En Scania CK113 som tillhör Wasatrafik men ännu inte fått deras design. Sedan Swebus 0915 och Busslink 4174 innan den 2002 avslutade sin tjänst åtminstone i vårt land.


Senare 1904, (när ledvagnen försvann,) hade "Have a nice day" i destinationen, vilket var ett kul budskap, däremot var stolarna i bussen lila, och väldigt fula, var också våran första landsbygdsbuss med automat låda.
Var placerad i Malung under tiden hos Busslink