Huvudmeny

Z län

Startat av Jan, 06 januari 2010, 13:24:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

När kommer upphandling av linjer 40, 45 och 63 i Jämtland?
I branschen 37 år

1896

Bör väl bli till hösten, enligt annan tråd....

Ersa

#2
Trafikstart nån gång under andra halvåret 2011 då?
Man brukar ju gärna låta trafikstarterna bli i juni i Jämtland, men juni 2011 känns lite tidigt i detta fall.

1896

Som jag förstod det, ja.

Ersa

Så avtalen på 45 och 63 var längre än kontrakten på Bräcke, Strömsund och Härjedalen? Fler optionsår? Jag har då för mig att alla dessa avtal hade trafikstart samtidigt, sommaren 2003.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 januari 2010, 20:32:17 PM
Mja, Linje 40 upphandlades ju separat

Nu var det ju iofs allt annat än linje 40 jag jämförde. ;)

RoggaBoy

Så KR har Linje 63 till sommaren 2011? Att Vännäs Buss skulle få tillbaka 63:an är väl bara att glömma, eller man ska aldrig säga aldrig. :)

RoggaBoy

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 januari 2010, 22:45:36 PM
Vännäs Buss har väl aldrig haft kontraktet på den linjen, själva alltså.

Dom körde den, men det var väl Busspoolen som hade kontraktet för innan KR så åkte jag mellan Uå - Ösd - Uå ibland och det var Vännäs Buss som hade linjen, med Sjöströms som förstärkning.

Ersa

Personalen på Vännäs Buss (genom Busspoolen) körde Västerbottendelen, medan Brunflo Buss (genom Centrala Buss) körde Jämtlandsdelen. Mötes/avlösningspunkten har ju ändrats genom åren, och var den fanns under CB/Poolens tid minns jag inte. Det var iaf inte på Hotell Dorotea som på Diligensens tid. Jag har då för mig att de bägge bussarna alltid mötts inom Västerbottens län, och att Jämtlandsförarna avkrävdes Västerbottens certifiering för att köra 63:an.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 januari 2010, 23:17:19 PM
Bytte man inte i Hoting?

Kanske! Minnet är som sagt suddigt pga väldigt glest resande med de röda godsbussarna under dessa år.

RoggaBoy

Dom bytte mellan Åsele och Dorotea bara efter vägen lite snabbt. Nu med KR är bytet i Hoting.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 januari 2010, 23:21:01 PM
De var väl gula från början 1991?

Jag åkte ofta med Mozart och Beethoven som ung, därefter många års glapp fram till tiden då Vännäs Buss och Brunflo Buss körde varsin röd Carrus Star.