Citat från: Gano skrivet 02 juni 2023, 21:29:32 PMKanske är det nu Yutong, Ebusco och liknande gör intåg på den svenska marknaden. Likaså Solaris som möjligen gör comeback efter stora leveranser för sådär 10 år sedan till Skåne och Västsverige. Nog finns det tillverkare som kan täcka upp för Scania och Volvo. Dock ska ju Volvos bussar fortsätta produceras, fast hos underleverantörer på licens.Fast de bussar som skall byggas åt Volvo i Spanien lär inte bli aktuella för den Svenska marknaden då det främst verkar vara 9700 som skall licensbyggas.
Citat från: Greger Larsson skrivet 02 juni 2023, 11:49:41 AMRubriken på tråden är missvisande. Bussen användes av GS när bilden togs och det är deras inv-nummer.Jag hade noterat GS 451 själv, men eftersom SBH anger ägarbytet från Connex till GS till 2006-04-18 och då med GS nummer 99 antog jag att bussen vid fototillfället fortfarande tillhörde Connex då bilden är tagen 2005-09-13.
CitatI avtalet ställer SL krav på att området ska trafikeras med 70 elbussar.
CitatI avtalet ställer SL krav på att området ska trafikeras med 120 elbussar.
Citat från: homer skrivet 02 juni 2023, 20:09:13 PMOmrådet behöver gissningsvis nästan 600 nya bussar sen tillkommer Råsta, Lunda med 200 bussar.
Det är 800 nya bussar som ska levereras inom 1 till 2 år, samtidigt har dom 2 vanliga fordonstillverkarna senaste veckorna bestämt att stänga sina fabriker som traditionellt har levererat fordon till Sverige...
så hur detta ska sluta blir spännande....