Grönt ljus i Kammarrätten för Transdevs trafikstart i Roslagen och Norrort 2022

Startat av buskörare, 22 juni 2021, 17:44:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Norrtälje nej.

SL har finansierat en mängd med Etanol och Gasbussar som har hyrts ut till trafikutövarna, är väl främst Keolis som har sådana idag.

buskörare

Ingen som hör rykten om bussbeställningar? Norrtäljes bussar borde ju vara beställda mer eller mindre. Norrorts kanske likaså.


Ersa

Utöver Volvo blir det även som förväntat VDL och MAN till Norrtälje, varav den sistnämnda kommer som ledvagn. Samt nya egna BYD-elbussar i Norrtälje tätort.
Förutom dubbeldäckarna lär det väl bli väldigt likt för Norrort, då trafikområdena i princip nu växer ihop igen.

buskörare

Vi ska ju också ha dubbeldäckare till 670. Vi får väl hoppas att man köper MAN som håller lite högre kvalitet än våra idag.

Ersa


virtual1


virtual1

"Vi ska ju också ha dubbeldäckare till 670. Vi får väl hoppas att man köper MAN som håller lite högre kvalitet än våra idag." - står ju att det blir Volvo DD där med...


Ersa

"39 st dubbeldäckare för lokaltrafik och pendlingssträckor" i Bussmagasinet går ju att tolka som man vill. Redan under detta avtal har dubbeldäckarna regelbundet gått på ett antal andra linjer utöver 676, som 639, 677, samt delar av tätortstrafiken i Norrtälje före/efter 676--avgångar.
Att dubbeldäckare hamnar i Täby enligt ett magasin betyder ju inte 670 automatiskt, utan skulle kunna betyda 676-körning från Täbydepån.

Länken till Transdevs eget uttalande var däremot ett korrekt officiellt uttalande. Precis det jag frågade efter!  :)

Buzzlover

Fast Bussmagasinet skriver att Norrort också ska få 9700DD Ersa, svårt att tro Norrort får in DD bara för att köra avgångar på 676, så därmed är väl DD på 670 rätt enkelt att bekräfta.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ersa

Nu är det dock så att jag föredrar officiell information, och innan sånt kommit ut inte vill dra några förhastade slutsatser.

buskörare

Dock känns 39 st lite få? 670 drar väl närmare 15-20 bussar i rusningen. Norrtälje lär väl behöva ännu fler.

Ersa

Antalet dubbeldäckare i Norrtälje är väl 25. Kanske det även blir ordinarie ledvagnsförstärkning på 670, utöver Täbys 14 dubbeldäckare? Eller så räknar man med att 14 dubbeldäckare ska räcka till på 670, eftersom det krävs färre fordon i och med att de har fler sittplatser.

Walter

Inga elbussar i dessa nya avtal om jag tolkar det rätt? Känns lite förvånande eller så kommer det fler beställningar framöver att offentliggöras. De Nobina har i Norrtälje, tas de över av Transdev?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!