(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/81311579_10156840214560933_5065696969654009856_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_ohc=Lh3KY_Utx60AQmSQq0v_n-zDU6_m7nGNzd2hd_0X9PGfbcRXKf52TDn4w&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=663ab55db102e4c34db85ddd262e5ec9&oe=5EA7149F)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/81483089_10156840214575933_227288191835570176_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_ohc=L4_VKCrDPj0AQki2WHm8pQdYTletQLTvfHXfwDlaERiJBnIaagjdBQGbg&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=18d3e32fa3b9debcc69da622b3d7c679&oe=5EB3BB87)
Underbara bilder på när en buss var en buss...
Trevligt! :)
Minns H25 som väldigt ojämna, vissa gick bra och vissa var trötta. Vissa hade bra värme å andra dålig... men riktig buss var det.
Vad är det för stolstyg? Något prov?
//R
H25:orna i Täby var överlag ganska trevliga att köra, men det var här någonstans som det började gå utför med värmen på vintern, H27:orna och senare generationer blev kallare och kallare på vintern.
Även jag blev nyfiken på klädseln i bilden, den känner jag inte igen?
Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Inte helt hundra på svaret. Men en säker källa vill minnas att stolsklädseln var ett prov av brandsäkert tyg. En Scaniabuss (möjligen 5559) utrustades samtidigt med någon klädsel som inte kunde vandaliseras = inte skära sönder.
// Anders
Även Swebus 1456 hade dessa stolar.
Citat från: DL skrivet 09 januari 2020, 10:56:59 AM
Även Swebus 1456 hade dessa stolar.
På den tiden så var den dock H22 6271