Ultrahistoria del 4: Sommaren 1995

Startat av Ersa, 13 december 2008, 18:44:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Så var det dags för en "ny" tidtabell. I denna hittar vi en massa kul information som inte finns i dagens tidtabeller, t.ex vem som har ansvar för trafiken samt rätt tydliga kartor. Dessutom en samlingstidtabell mellan Vasaplan och sjukhuset.

















Samt en gigantisk linjekarta som inte gick att minska, då den då blev för otydlig. Dock är den för stor att lägga upp i sin fulla storlek (2275 x 1685 pix)
Den kan man istället ladda hem här


yngrot

Ett föredöme för hur en tidtabell skall vara.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jona

Mycket trevligt att du fortsätter och visa oss gamla inscannade tidtabeller. Tack å Tack.
Har du lust och visa själva tabellen för "Kort 5:an" Tomtebo - Ålidhem.
Sedan undrar jag om du vet om den gick med en buss som bara pendlade mellan dessa 2 punkter? Eller hur var körschemat upplagd, kan tänka mig att man blir galen för mindre om man ska harva denna korta linje 5 fram och åter hela dagen.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

#3
Citat från: Jona skrivet 14 december 2008, 12:13:06 PM
Mycket trevligt att du fortsätter och visa oss gamla inscannade tidtabeller. Tack å Tack.
Har du lust och visa själva tabellen för "Kort 5:an" Tomtebo - Ålidhem.
Sedan undrar jag om du vet om den gick med en buss som bara pendlade mellan dessa 2 punkter? Eller hur var körschemat upplagd, kan tänka mig att man blir galen för mindre om man ska harva denna korta linje 5 fram och åter hela dagen.

Några körscheman finns inte bevarade vad jag vet, men självklart kan jag lägga upp 5:ans tidtabell. Då bussarna på denna tiden alltid var låsta till sina linjer såg det ut som om det var samma vagn som körde fram och tillbaka på 5:an mellan Tomtebo och Lasarettet från 06:28 till c:a 08:55. Nu kan jag bara spekulera, men i teorin kan ju man mycket väl ha haft någon form av avlösning på Lasarettet.

Jämför sedan gärna denna 5:a med "8T" här:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=17913.0


Ersa

Vi slänger väl in favoritlinjen också? :) Kul med hållplatsnamnet "Alvik C".


bussgrabben

Jag gillar detaljen med ultra-vingarna på solbrillorna.