Huvudmeny

Rundturståg

Startat av Staffan Sävenfjord, 12 juni 2007, 22:44:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 13 juni 2007, 00:34:40 AM
Jahapp. Då var det ju synd att jag missade att fota rundturståget på Volvos lastbilsfabrik i Tuve på Hisingen i Tisdags...
---
Där var jag med klassen den 26/4, förutom rundturen fick vi även en mindre föreläsning och efter lunchen där provkörde vi nya Volvofordon
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Simon Bertilsson

Vi med. Dessutom fick vi gå på Volvo museum i Arendal. :)

Staffan Sävenfjord

Rundturståget i Västervik dras av en förklädd BM-traktor. Det hörs på ljudet och man kan höra ekipaget på långt håll. Inte undra på att ynglingen som kör använder hörselskydd.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 21 juli 2007, 15:15:37 PM
Vi med. Dessutom fick vi gå på Volvo museum i Arendal. :)
---
Oj, muséet glömde jag att berätta om, där var vi allra sist och lunchen för vår del bestod av en god hamburgare med tillhörande potatisklyftor. (Det var minsann annat än hos landets hamburgerkedjor)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

OSkar000

Jag drar mitt strå till stacken och bidrar med tåget som kör runt i Gamla Linköping och Valla


Jessika

Minitåget i Mariehamn tuffar snabbt förbi. Det finns två olika tåg - ett med tak ("regntåget") och ett utan tak ("soltåget"). På bilden ser man snabbt vilket väder som dominerade när vi var i Mariehamn. ;)
/Jessika


Mr G



Det formligen kryllar av dessa rundturståg i Europas städer tycker jag. Har inte blivit särskilt upphetsad av dessa sedan jag som liten parvel älskade att åka med dem på Skansen. Det var definitivt höjdpunkten för mina Skansenbesök i riktigt unga år. Men, sen dess har jag knappt brytt mig och inte slösat många filmrutor på dem under mina resor hit och dit. Fast i somras blev det iallafall en bild under mitt besök i Trier i Tyskland. Det var inte själva tåget som fångade min uppmärksamhet den här gången. Det var istället registreringsskylten som jag tyckte var väldigt fyndig i en "kreis" där alla registreringsnummer börjar just på TR.
吉先生

Lulebjörnen

Kansk rent av så att tågägaren har köpt registreringsnumret?

Till exempel i München så har MAN Nutzfahrzeuge köpt hela nummerserien "M-AN" åtföljt av löpnummer för sina demo - och provbilar.