Linjebuss 128 i Jönköping - 1980-tal

Startat av Mikael T Nilsson, 07 juli 2019, 18:26:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

[Bild borttagen då Greger Larsson fann samma bild med bättre skanningskvalitet]

Hittade denna bild på Linjebuss 128 (eller 129?) fotograferad i Jönköping någon gång under 1980-talet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

zjbus

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 juli 2019, 18:26:57 PM

Hittade denna bild på Linjebuss 0128 (eller 0129?) fotograferad i Jönköping någon gång under 1980-talet.
Tack för din bild, vid förstoring och närmare granskning så tycker jag att det står 129. Avstängd webbplats hos SBH så där går inte att kolla.
Mvh zjbus

Peter Öden

Hej !

Bussen på bilden har nr. 120 !!

Mvh Peter Ö

zjbus


Greger Larsson

#4
En lite färskare skanning. Magnus tog bilden 29/5 1985 och bussen är som sagt LB120 och inget annat.


zjbus

Citat från: Greger Larsson skrivet 07 juli 2019, 20:46:34 PM
En lite färskare skanning. Magnus tog bilden 29/5 1985 och bussen är som sagt LB120 och inget annat.

Oj, vilken skillnad. Tack!
Mvh zjbus

Mikael T Nilsson

Tack för era svar och för den bättre skannade bilden. Den första bilden var skannad från ett blekt fotografi med en usel skanner.

Tack för bilden Greger!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Tack för trevlig bild! Skylten "Solorama" är utbytt mot (det hälsosammare) "Heinecken" på numera gågatan Östra Storg. Rådhusparken i bakgrunden.