SJ Släp

Startat av Åkarns Kalle, 16 juni 2012, 15:37:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Åkarns Kalle

Igår när jag var for igenom en by så såg på en gård något var väldigt likt ett SJ-Släp det var på lång håll och jag hade inte tid att stanna,
jag har ej tidigare obseverat släpet vilket jag borde ha gjort om det stått där.

Är det någon som har koll på vilka släp som finns kvar både officiellt och inofficiellt?

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Björn Forslund

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 16 juni 2012, 15:37:59 PM
Igår när jag var for igenom en by så såg på en gård något var väldigt likt ett SJ-Släp det var på lång håll och jag hade inte tid att stanna,
jag har ej tidigare obseverat släpet vilket jag borde ha gjort om det stått där.

Är det någon som har koll på vilka släp som finns kvar både officiellt och inofficiellt?

/Kalle

Det verkar drälla av gamla SJ-släp. Många av Hägglundarna från 60-talet finns kvar, SvOf har 8683 i fullt fungerande körbart (nåja, dragbart) skick och flera andra föreningar och privata har gamla SJ-släp. Sedan står de lite här och varstans i varierande skick i buskarna som förråd och en o annan säljs på auktion eller Blocket. Dags för en inventering?

Åkarns Kalle

Ja Björn jag har märkt att det dyker upp något då å då

Det som sålders på Forsmarks auktion var väl oreggat?

Inventering ja hur är det man säger "den som kommer med iden får genomföra den" ;)
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.