Linje 66

Startat av Anders Forsberg, 30 oktober 2008, 23:58:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Forsberg

En kanske inte allt för bara bild men den är från Stockholm på linje 66 någonstans på söder. Tidtabellen är från den 27 augusti 1979.

Anders Forsberg








Peter Rost

Trevligt! Tror att vi är på Folkungagatan, i rikning mot Reimersholme. 8)

/Peter

yngrot

När jag åkte den linjen fanns tyvärr inte denna trevliga buss kvar i trafik..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

virtual1

Åååh vad jag saknar dessa gamla tidtabellshäften, opraktiska som fasen, men härligt nostalgiska! Samlade på mig hundratals då jag var liten, men tvivlar på att jag har kvar nån nu :-(

Simon A

Redan då grävde man upp gatorna en hel del tydligen ;D

//Simon

Ingwar Åfeldt

För mig är linje 66 den linje som gick från Kristinehovsgatan (senare Brunkebergstorg) till Älvsjö/Långsjö Torg. Linje 65 ej att förglömma. Men det är några år sedan nu. Linje 65 fick jag tillfälle att jobba som konduktör på ett antal gånger i början av 60-talet. den trafikerades då med H15/H16.

M v h
Ingwar

Gunnar D

Håller med dig Ingvar! Var ute och tog lite bilder på extravagnarna på linje 65 med H15 i mars-64. Kanske du satt som kondis på någon av dessa.
Var vid Lännavägen förra veckan och såg de nya bostadshusen som ersatt Huddingegaraget och mindes tillbaka åren 1960-73 då jag nästan dagligen blickade in på bussarna. Körde extra där 1972-73, även H23-24, dock ej järnspett 2890? som vi tidigare diskuterat kring.
Mvh Gunnar

Ingwar Åfeldt

Citat från: Gunnar D skrivet 05 november 2008, 07:29:53 AM
Håller med dig Ingvar! Var ute och tog lite bilder på extravagnarna på linje 65 med H15 i mars-64. Kanske du satt som kondis på någon av dessa.
Var vid Lännavägen förra veckan och såg de nya bostadshusen som ersatt Huddingegaraget och mindes tillbaka åren 1960-73 då jag nästan dagligen blickade in på bussarna. Körde extra där 1972-73, även H23-24, dock ej järnspett 2890? som vi tidigare diskuterat kring.
Mvh Gunnar

Nej, mars 1964 gjorde jag lumpen så då jobbade jag inte på 65:an.

Jag har inte varit ut till Huddinge på många år så jag tror inte att jag skulle känna igen mig nu. I Maj 1972 kom jag till Ribby från Linköping och hade ständig reserv där innan jag kom tillbaka till Ösmo 1973.

2890, salig i åminnelse. Det var en kul buss att köra men det drog kallt mellan framdörrarna på vinterhalvåret.

M v h
Ingwar

Gunnar D

Körde några tjänster på Ribby i juni-72. Minns särskilt en helt ny H46 (Scania CR 110L Super) som jag hade på 743:an en dag. Ospärrad gick den klart över 100 km/h. Men nu avviker ämnet låååångt från H32 Büssing på "pensionärslinjen" 66. /Gunnar