Fem bilder från en bilutflykt till Södertälje.

Startat av Kristian, 08 maj 2020, 21:02:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Idag var det tråkigt, så jag drog iväg med bilen utan särskilt mål. Hamnade i Södertäljetrakten och rullade sedan så sakteliga hemåt.

Först stötte jag på en bekant från KLT, trevligt! Senast fotade jag den på 102:an mot Borgholm.

Nobina 3046 i allén mellan Ladvik och Högantorp.

Ännu en gammal KLT-kärra minsann, tidigare stadsbuss i Kalmar.

Keolis 3962 närmar sig Lida.

"Stor buss" på 850 ikväll i form av Nobina 6045.

Ulf Berlin

Trevligt svep,Kristian :)
6884 ser man ofta vid Södertälje centrum,men 6901 inte alls lika ofta./Ulf

Kristian

#2
Tackar!
Samma här, har bara sett den ett fåtal gånger och även då på 749.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Snygga bilder! Du fick till det med lite olika bussvarianter från olika garage.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Björn Lövdahl

Trevligt Kristian!
Trevligt med lite landsbygdsbilder i staden 😀
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ulf Berlin


Måns Johannesson

3040-3046 är flyttade till Södertälje.

/Måns

Kristian

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 09 maj 2020, 08:44:54 AM
Mycket trevligt! Snygga bilder! Du fick till det med lite olika bussvarianter från olika garage.
Tack! Önskar bara att jag hade kommit ihåg vidvinkelobjektivet, hade endast telegluggen i väskan visade det sig.
Citat från: Björn Lövdahl
Trevligt Kristian! 
Trevligt med lite landsbygdsbilder i staden
Tack ska du ha! Landsbygd muss sein. :)

virtual1


Joakim Wahlberg

Kul med bilder från hemtrakten, och fina bilder! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Kristian

Tack tack!

Så pass, ja den fungerar kanske lite illa som stadsbuss när både på- och avstigning ska ske via bakdörren. :)

homer

Om det utan större problem går att köra normalbuss på 850, varför görs de inte hela tiden? måste väl kosta massor att ha en specialbuss enbart för den linjen istället för att baka in linjen med andra i samma omlopp?

Kristian

#12
Problem och problem... vägen till Grödby är smal, inte skoj att möta en buss eller lastbil där.

Det är f.ö. Handens närtrafikbuss som används. 850 på morgonen, 981 på dagen och 850 igen på kvällen.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.