F.d. Norgevagn Nobina 6040 i Norrtälje - 8 april 2020

Startat av Mikael T Nilsson, 08 april 2020, 14:20:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer några bilder på Nobina 6040 som tidigare rullade i Norge. Även syskonvagn 6039 finns i Norrtälje och bilde har tidigare visats tidigare här på Bussnack.



Sidobild.



Notera att bussen har "full skyltning" i aktern och linjenr och destination eller t ex "Ej i trafik" kan skyltas på en och samma rad.



6040 ankommer strax Norrtälje busstn efter Vätöturen. Lägg märke till att "e:et" fallit bort i destinationsskyltningen.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin


Mikael T Nilsson

#2
Tack Ulf!  :)
Kom på att det var på Facebook bilden på syskonvagn 6039 lagts upp. Den trafikerade då linje 639. Kanske denna vagn är stationerad i satellitgaraget Hallstavik.



Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

#3
6039 har setts på 648 och 639 så jag förmodar Rimbogaraget.  :-)




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ulf Berlin


Mikael T Nilsson

Tack för era svar! Då bör 6039 alltså vara Rimbobaserad.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.