Fyra små, fula Neoplan... (Bilder)

Startat av Patrik, 01 februari 2010, 13:32:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

JDS

Citat från: Patrik skrivet 01 februari 2010, 13:32:16 PM


Bra initiativ! Den bussen kommer att vara riktigt sval och skön till högsommaren!

SimonB


Niclas Rosenius



   Små söta varelser  ;D

   //Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Patrik skrivet 01 februari 2010, 13:32:16 PM



Att de här varit utfasade en tid från trafiken i Uppsala är inget nytt. Det har de varit en tid nu. Men vad gör de i Arlanda?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

76

Med tanke på snön och bristen på lufttryck skulle jag gissa att de inte gör något alls. :P

Sundås

Citat från: SimonB skrivet 01 februari 2010, 14:17:04 PM
Kommer de två senare från Eslöv?

Har för mig det var Hässleholm. En av dem har iallafall rullat hos Bergkvarabuss.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 februari 2010, 15:02:56 PM
Att de här varit utfasade en tid från trafiken i Uppsala är inget nytt. Det har de varit en tid nu. Men vad gör de i Arlanda?

    Att våra 001-005 blev såld ut till detta bolag för några år sen har tagits upp flera gånger.

   Även då det meddelades att våra 006-010 också hade blivit sålda till samma bolag.

   //Niclas

M

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 februari 2010, 14:53:20 PM

   Små söta varelser  ;D

   //Niclas

Knappast! Ungefär det värsta man kan tänka sig i bussväg.

/M

Cyklisten

Citat från: Sundås skrivet 01 februari 2010, 16:53:50 PM
Har för mig det var Hässleholm. En av dem har iallafall rullat hos Bergkvarabuss.

Jag har för mig att de rullade i Eslöv i slutet, men innan dess så gick de i Malmö, då hade man någon slags hybridprojekt på gång.

Danne B.

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 februari 2010, 15:02:56 PM
Att de här varit utfasade en tid från trafiken i Uppsala är inget nytt. Det har de varit en tid nu. Men vad gör de i Arlanda?

Flygplatsparkeringen MA AB verkar helt enkelt samla på fula Neoplaner! ;)

Patrik: Visst finns det fler än dessa? Biogas-åbäket t.ex. väl? Sist jag var förbi där hos er tyckte jag det stod Neo:sar överallt ungefär... ;)

//Danne

Rickardo

Citat från: Sundås skrivet 01 februari 2010, 16:53:50 PM
Har för mig det var Hässleholm. En av dem har iallafall rullat hos Bergkvarabuss.

Liten Neoplan har funnits i Hässleholm men det var Swebus 3490 som Bergkvara köpte.

Mvh Rickardo

Möllers

Såna har man sätt i Landskrona med på 90 talet ochså.

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 01 februari 2010, 21:50:06 PM
Jag har för mig att de rullade i Eslöv i slutet, men innan dess så gick de i Malmö, då hade man någon slags hybridprojekt på gång.

Japp, dessa gick som elhybridbussar mellan Malmö C- Öresundsbroutställningen. Dock stod dessa mer på verkstad än var i trafik och var inte populära av förarna. Var det inte så att Länstrafiken Malmöhus, senare Skånetrafiken som ägde dessa från början?

Mvh Rickardo

SimonB

När de stod i Eslöv såg man dem hur som helst enormt sällan ute i trafik, vilket jag fann trist. De såg ju ut som rymdskepp, så det var klart man hellre ville åka dem än de gamla gasMercorna (modell: äldre än Citaro) som dunkade till i växellådan när de växlade. ;)
Två stycken fanns det hur som helst och de stod så gott som alltid på dåvarande Connex depå i Eslöv. Jag tror jag lyckades åka med dem vid ett eller två tillfällen under min tvååriga period som gymnasieelev i staden.
Jag misstänkte att det var något speciellt med dem, och då hade jag alltså rätt? Elhybrider?