Bliva Buss med ny lack i Motala [Bilder]

Startat av Tobias, 09 maj 2020, 17:54:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Bliva Buss tog igår denna bussen i trafik, Bliva Buss 8214 som har fått Östgötatrafikens nya färgsättning. Vad jag vet så är det den första bussen i Östergötland som har den nya målningen som är i linjetrafik.
Jag fick ett par bilder på den i Motala nu idag på eftermiddagen i det soliga vädret. Som vanligt får ni klicka på bilderna för att få de i bättre kvalité.


Bliva Buss 8214 har precis svängt ut från järnvägsstationen påväg mot Charlottenborg och har Järnvägsparken till vänster.


En stund senare på Platensgatan strax efter järnvägsstationen i bakgrunden mot Bråstorp Östra.


Här kommer den igen på Bispmotalagatan och svänger precis ut på Platensgatan.


En sista bild på den när den just korsat bron över Motala Ström på Vadstenavägen påväg mot Ekenäs.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Ulf Berlin

Trevliga miljöbilder från Motala :)
Den körs ju inte helt tom i a f.../Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CW66

Den blev faktiskt riktigt snygg i den färgen - passar ihop med vitt och den svarta fronten, samt det röda och gula på sidorna. Mycket snyggare än den som syns i bakgrunden på en av bilderna.
Och helt ny är den också  :)

Ytterligare en är på gång, FLG37H, således 8213 kan man väl gissa på.

Bussmicke

Man Hade en snygg färgsättning innan den förra.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 10 maj 2020, 00:33:46 AM
Vilken tråkig färg.

Mja, färgerna är väl precis samma som man haft de sista 20-30 åren va? Röd, gulorange och vitt - bara att man ånyo använder dem på lite annat sätt, personligen kan jag ju tycka att förändringen är rätt poänglös - det enda man gjort är att man gjort cirklarna runda istället för ovala och flyttat ut dem från varandra (dvs, den gulorangea cirkeln är inte inuti den röda) - så vad vill man uppnå med detta?

Bussmicke

För mycket vitt.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Bättre och stramare än dom stora oranga blafforna ;)/Ulf

B10M

Den gamla färgsättningen som var på 90-talet var mycket bättre enligt mig.

Bussimons

Oavsett vad man tycker om lacken, om ni frågar mig är det ju inte jätte stor skillnad. Men måste ändå säga att det är roligt när dom gör om lacken lite smått vid stora upphandlingar. Även västerbotten gör ju det nu med dom nya. Omen om smålinjer får ha företagafärger fortfarande men det är en annan historia.