Vart stannar bussen på Arlanda?

Startat av Magnus, 19 maj 2009, 16:47:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Jag ska åka buss till/från Arlanda och jag undrar vart bussen stannar egentligen?

I Flygturens tabell står det:
Arlanda Terminal 5
Hållplats 16

Arlanda Terminal 4
Hållplats 16

Arlanda Terminal 2,3
Hållplats 16

Finns det flera Hållplats 16 eller stannar bussen bara på ett ställe?
Det står att Arlandalinjen också stannar på Hållplats 16 så det verkar vara dit alla bussar går.

RoTe

Alla terminaler har sina egna hållplats 16. Det är alltså tre olika hållplatser på olika ställen med samma nummer. Blir lite enklare att komma ihåg då. Oavsett vilken terminal du hamnar på är det 16!  ;D

Ersa

Heter alla hållplatser "16", eller finns även andra nummer? 8)

Mathias Rickman

Citat från: Magnus skrivet 19 maj 2009, 16:47:58 PM
Jag ska åka buss till/från Arlanda och jag undrar vart bussen stannar egentligen?

I Flygturens tabell står det:
Arlanda Terminal 5
Hållplats 16

Arlanda Terminal 4
Hållplats 16

Arlanda Terminal 2,3
Hållplats 16

Finns det flera Hållplats 16 eller stannar bussen bara på ett ställe?
Det står att Arlandalinjen också stannar på Hållplats 16 så det verkar vara dit alla bussar går.

Det finns som sagt en 16 på varje terminal där det står markerat med en liten klister märke med loggan på

Wetjo

Citat från: Verspieder skrivet 19 maj 2009, 17:16:53 PM
Heter alla hållplatser "16", eller finns även andra nummer? 8)

Ska du till LFV:s parkering Alfa, går du till hpl 14.  8) Samma nummer på alla terminaler...  :P

Magnus

Det är väl tydligt skyltat på vilken terminal man är vid? Annars kan det ju snabbt bli ganska förvirrande.

Wetjo

Citat från: Magnus skrivet 19 maj 2009, 21:04:04 PM
Det är väl tydligt skyltat på vilken terminal man är vid? Annars kan det ju snabbt bli ganska förvirrande.

Det är mycket tydligt skyltat och dessutom är det tydliga hållplatsutrop. AV praktiska skäl är första hållplatsen vid terminal 5, sen kommer terminal 4 och terminal 2. Några bussar stannar också vid Skycity.

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 19 maj 2009, 17:16:53 PM
Heter alla hållplatser "16", eller finns även andra nummer? 8)

Finns hur många som helst, Hpl 15 är t.ex. om du vill lättast ta dig med SL till Arlanda, dvs 583:an från Märsta t.ex. (går fler linjer från hpl 15, men inte lika ofta som 583:an)

UglyJazz

Linjen som bara trafikerar T5-T4-T2 och tiilbaks till femman runtruntrunt heter linje 10 och går från hpl 10, även den på alla terminaler...
Det ter sig ganska tydligt om du bara tittar in där...
Gold Wing 1800 på fritiden, annars kört yrkesmässigt i 23 år nu...

Knut

Smart system med andre ord :). Selv jeg skulle kunne finne frem da.
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge