Värmlandstrafiks upphandling av Säffle tätortstrafik klar

Startat av Lars Ödlund, 29 november 2008, 17:51:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund


Stefan P

Hej

Vilka och hur många bussar kommer att gå åt. Strorlek?
Vad jag vet har Rudskoga Taxi inga stora bussar?

mvh Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 30 november 2008, 16:01:12 PM
Hej

Vilka och hur många bussar kommer att gå åt. Strorlek?
Vad jag vet har Rudskoga Taxi inga stora bussar?

mvh Stefan P

Nysäters Buss körde den 3 april 2007 denna trafik med två Renault: en Bewa Access och en Master M2.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Hagri

Hörde något glunkas om att det skulle vara gasbus i den nya upphandlingen. Stämmer det?

homer

Citat från: Hagri skrivet 30 november 2008, 16:37:09 PM
Hörde något glunkas om att det skulle vara gasbus i den nya upphandlingen. Stämmer det?

kanske ett sätt för kommunen att få en buss från byggden

Christer K

Rudskoga Taxi AB, Kristinehamn org. nr: 55 66 37 - 4483

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Magnus

De ska köra med "en större buss i tätortstrafiken som drivs av biogas".

kapa77

Rudskoga Taxi tog över trafiken from 090102. Rudskoga taxi köpte Nysäters Renault Bewa Access och har den tils den nya biogas bussen kommer. Skulle vara klar i augusti har jag hört ryktas.

Magnus


Hagri

Citat från: Magnus skrivet 18 januari 2009, 18:41:21 PM
Blir det en biogasbuss tillverkad i Säffle eller?
Det blir tydligen en Mercedes buss i grunden där motorn byts mot en Cummins för gasdrift. Verkar även få hydraulisk drift.

kapa77

Rudskoga Taxi har tydligen redan en biogasbuss i trafik som ska gå i örebro. Nån som vet mer om denna? Bilder?

Magnus


Bussmicke

Citat från: kapa77 skrivet 18 januari 2009, 21:32:50 PM
Rudskoga Taxi har tydligen redan en biogasbuss i trafik som ska gå i örebro. Nån som vet mer om denna? Bilder?

Jag har bilder, se separat inlägg.
Är förvånad ingen har tagit bilder på dem trots de rullat ett halvår...

I Bussnack
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.