En undran...(ang Busslink Råsta)

Startat av M224, 21 augusti 2007, 13:29:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Jag undrar vad som är så speciellt med att Busslink har tagit över trafiken i Råsta? Skulle lika många åka runt halva stan för att fota bussar i områden dom annars inte hänger i om ex Swebus hade tagit över i Söderort?

Jag är mest nyfiken.  ;D


Staffan Sävenfjord

Ja, allt nytt har ju intresse. Själv tillbringade jag två timmar för att fotodokumentära linje 100 i går. Detta bara för att Hallgrens börjat köra fem av omloppen.
Något som för övrigt inte gick obemärkt förbi. När jag tog bussen hem i dag sa den trevliga kvinnliga bussföraren:
- Fick du några bra bilder? Jag såg att du var ute och fotograferade bussar i går.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Robert Brink

Råsta är en stor depå med mycket trafik! Den blev tidigt utlagd på anbud då Linjebuss vann, sen gick Linjebuss upp i Connex som sen bytte namn till Veolia Transport! Nu är Busslink operatör på denna depå, och det är klart att det väcker uppmärksamhet med nya vagnar, byte av vagnar mm. Sen är ju Busslink lite utav gamla SL Buss känns det som ibland, en klassiker typ!

//R

Bussmicke

#3
Exakt och den där äkta SL Buss-känslan infinner sig varje gång man är i Handen.
Inte lika stor känsla av den varan i Söderort, vet inte varför.

Vad som är speciellt i Råsta?
Jaa, känslan är hät att ordningen har återställts på något sätt. Känns roligare att åka dit..

Om Swebus hade tagit över i söderort hade man visst tatt en massa bilder, känns som om man har allt (nästan) där och det händer inte mycket på vagnfronten där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus_J

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2007, 00:47:58 AM
Exakt och den där äkta SL Buss-känslan infinner sig varje gång man är i Handen.
Inte lika stor känsla av den varan i Söderort, vet inte varför.

Vad som är speciellt i Råsta?
Jaa, känslan är hät att ordningen har återställts på något sätt. Känns roligare att åka dit..

Om Swebus hade tagit över i söderort hade man visst tatt en massa bilder, känns som om man har allt (nästan) där och det händer inte mycket på vagnfronten där.

fast du fick väl några av de nya vagnarna igår i Sollentuna.
Ångrar att jag inte skyltade Kyrkbuss eller nåt  ;D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.