Uppsala på måndagen (Tio bilder)

Startat av Oskar A, 21 augusti 2007, 00:26:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Även om det inte var något entreprenörsbyte i UL-land idag så var det mycket nytt i samband med att vintertidtabellen började gälla.

Dragarbrunnsgatan som tidigare var en av stadstrafikens stora gator är nu i princip helt fri från busstrafik. Dock används fortfarande Stora Torget och hållplatslägena på Vaksalagatan. Bilden nedan är från det sistnämnda.



Linjerna 14 och 18 är nu omdragna p g a att man bygger om järnvägsbroarna över Strandbodgatan.



På Kungsgatan hittade jag sedan två bussar som inte varit gula så länge.




Idag var det premiär för den nya busstationen som är en del av Resecentrum som beräknas vara klart i slutet av 2011. Nytt är att de stadsbusslinjer som förut gick Dragarbrunnsgatan eller Kungsgatan söderut från city nu angör Resecentrum.




Nytt är också att linjerna 110 och 115 är förlängda till Biomedicum och att 111 har ersatt linje 22 på delen City-Sunnersta.



Även KR 151 och 164 är nyligen omlackade.



Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Dan Henriksson

Citat från: Oskar A skrivet 21 augusti 2007, 00:26:57 AM


Fina Uppsala-bilder! Är inte så förtjust i Omni, men jag gillar ändå bilden ovan!  :)
/Danne

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Nicklas Vasa

Har Busslink körningar på Uppsala.....?

Fredde

Busslink har någon t.o.r från Norrtälje till Uppsala... (eller alla däremellan?)

/Fredde

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

76

Trevligt, men se inte så förvånad ut när man vinkar till dig :D

Simon A

Det är väldigt bra med förlängningen på 110 och 115 för oss Storvretabor som i måndags började på Rosendalsgymnasiet som ligger bredvid BMC ;D Men det var väldigt mycket bilar på Kungsgatan när man skulle hem. Man undrar ju varför dom inte kan ta en annan väg istället för att krångla till det för bussarna som trafikerar Kungsgatan i ännu större grad nu. Snygga bilder f.ö.

//Simon

Oskar A

Citat från: 76 skrivet 22 augusti 2007, 09:54:36 AM
Trevligt, men se inte så förvånad ut när man vinkar till dig :D

Förvånad? Det är möjligt men i så fall blandat med glädje över att se en bussnackare bakom ratten. :) Tyvärr tog jag ingen bild men jag vill minnas att du hade någon av bussarna i serien 171-176 på linje 22.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Yujin Zhang

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 21 augusti 2007, 12:54:04 PM
Har Busslink körningar på Uppsala.....?

Japp! Busslink Norrtälje kör de flesta turer på UL805 och UL807 (SL "BussPC" linje 995 och 992 ....haha), sen lite udda turer också på bl.a. UL832, UL859 samt UL886.

/Yujin - som undrar vad "BussPC"-linjenummer för UL832, UL859 och UL886 är... :P