Huvudmeny

Fler CF:ar

Startat av Greger Larsson, 20 augusti 2007, 18:16:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Kör en omgång med CF:ar från Vesslaarkivet, samtliga bilder från 78-79.
Överst en risig 6193 vid Valhallavägen, misstänker att den fått ny ägare(någon som vet vilken?) vid fototillfället med tanke på skylten framför instrumentbrädan och att SL-loggan verkar avlägsnad. Hägglundsledaren till vänster ser förresten också lite småskabbig ut.






Wolfie

Citat från: Greger Larsson skrivet 20 augusti 2007, 18:16:18 PM
Kör en omgång med CF:ar från Vesslaarkivet, samtliga bilder från 78-79.
Överst en risig 6193 vid Valhallavägen, misstänker att den fått ny ägare(någon som vet vilken?) vid fototillfället med tanke på skylten framför instrumentbrädan och att SL-loggan verkar avlägsnad. Hägglundsledaren till vänster ser förresten också lite småskabbig ut.



Tänkte på att det ser ut att vara grus under bussen här, var det så där då, eller var det något tillfälligt bara? Om det var grus där, var det hela bussterminalen eller bara uppställningsplatserna?

Greger Larsson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 augusti 2007, 18:18:39 PM
Bussen såldes till Nynäsbuss i Nynäshamn 1979-11-26

//Lars

Då borde bilden vara från tidigast 1980 alternativt att bussen avrustats och ändå använts av SL.
Men de där "kör för SL"-skyltarna förekom väl knappast i SL:s egna bussar?

Peter Rost

#3
Citat från: Greger Larsson skrivet 20 augusti 2007, 18:16:18 PM
Kör en omgång med CF:ar från Vesslaarkivet, samtliga bilder från 78-79.
Överst en risig 6193 vid Valhallavägen, misstänker att den fått ny ägare(någon som vet vilken?) vid fototillfället med tanke på skylten framför instrumentbrädan och att SL-loggan verkar avlägsnad. Hägglundsledaren till vänster ser förresten också lite småskabbig ut.







Härliga  bilder!

6194  åkte  man  med  några  gånger   kring  1981-82  på  744:an,  Högdalen - Farsta C under  högtrafik, då  CF:ar  förekom. Linjen   kördes  av  Huddinge/Eriksberg

/Peter

Doomsday

Citat från: Greger Larsson skrivet 20 augusti 2007, 18:16:18 PM
Kör en omgång med CF:ar från Vesslaarkivet, samtliga bilder från 78-79.
Överst en risig 6193 vid Valhallavägen, misstänker att den fått ny ägare(någon som vet vilken?) vid fototillfället med tanke på skylten framför instrumentbrädan och att SL-loggan verkar avlägsnad. Hägglundsledaren till vänster ser förresten också lite småskabbig ut.







Det här är klassiskt. De här hörde till mina favoriter när dessa rullade förr. Jag minns att dessa rullade på 744:an m .fl. fram till 1980-talet innan de tyvärr förvann. Jag tog mycket hellre en 744:a ner till Farsta än de andra bussarna som gick dit på den tiden. More CF to the people.

Wolfie

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 augusti 2007, 18:53:53 PM
Uppställningsfilerna var grusbelagda till stor del.

//Lars

Då kommer min föjldfråga: När kom asfalten där? Har det gjort några större förändringar i terminalen så att den såg annorlunda ut än den gör idag, trafikmässigt?