Morgonrapport från Västtrafiks linje 100

Startat av Bernt Talbrant, 20 augusti 2007, 08:23:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Idag var det så dags för Hallgrens Buss i Ulricehamn att ta över ytterligare trafik på linje 100 Ulricehamn-Borås-Göeborg från Veolia Transport. Som framgått här tidigare tar man över verksamheten vid depån i Borås. Jag räknade därför med att det skulle komma en Setra, ny eller en något år gammal, på avgången som startar vid sjukhuset i Borås och som jag åker med från Södra torget kl 05.55. Men det gjorde det inte - det kom en Vega...  :( En Hallgrens-märkt sådan dessutom! Det visade sig vara 2569 som märkts om - men den tillhör fortfarande Veolia enligt bilregistret. Som direktbuss från resecentrum till Göteborg dök det dock upp en ny Setra: AME907 som jag visade bild på här i lördags. Jag behöver väl knappast tillägga att jag bytte buss vid resecentrum idag, något jag inte brukar göra annars. Av övriga 100-bussar jag såg på morgonen kan nämnas 1400, 2281, 2344, 2570, 2573 samt givetvis några 227x-vagnar. Staffan kommer säkert med en rapport senare idag, tror dock inte han är ute så tidigt...  8)

Bussgubben

Kanske lånat den från Veolia ända tills deras nya Setra kommer.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussgubben skrivet 20 augusti 2007, 18:43:01 PM
Kanske lånat den från Veolia ända tills deras nya Setra kommer.

Nej, den är köpt av Hallgrens enligt den bussförare som körde den i eftermiddags och som för övrigt gått över från Veolia till Hallgrens. Den skall användas som reservbuss på linje 100. Han visste dock inte vilken buss som saknades i dag.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussgubben

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 augusti 2007, 18:57:15 PM
Nej, den är köpt av Hallgrens enligt den bussförare som körde den i eftermiddags och som för övrigt gått över från Veolia till Hallgrens. Den skall användas som reservbuss på linje 100. Han visste dock inte vilken buss som saknades i dag.


Men resten är väl kvar hos Veolia i Partille va? Kanske därför de behåller 2281 nu då.

Bernt Talbrant

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 augusti 2007, 18:57:15 PM
Nej, den är köpt av Hallgrens enligt den bussförare som körde den i eftermiddags och som för övrigt gått över från Veolia till Hallgrens. Den skall användas som reservbuss på linje 100. Han visste dock inte vilken buss som saknades i dag.


Jag anade nästan att Vegan skulle bli reservbuss efter att ha sett att den var Hallgrens-märkt. Idag såg jag även AME907 och UWF732 av deras övriga bussar på 100. F d 2569 kan kanske ha ersatt den andra nya Setran som i fredags fortfarande inte hade fått några dekaler påklistrade - kanske hade den inte heller hunnit få biljettmaskiner m m installerade.